شناسهٔ خبر: 66671428 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

در مراسم جشن روز دختر زرندیه عنوان شد؛

انقلاب اسلامی؛ الگوی جریان مقاومت

کارشناس مذهبی گفت: آنچه که جبهه مقاومت و حتی کل جهان را متأثر کرده، مرهون انقلابی است که جرقه آن به دست امام خمینی(ره) از قم زده شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از زرندیه؛ حجت الاسلام پاشاپور کارشناس مسائل مذهبی شامگاه گذشته در مراسم جشن روز دختر و ولادت حضرت معصومه(س) در مهدیه شهر مأمونیه برگزار شد، دهه کرامت را بهترین فرصت خودسازی برای جوانان بویژه دختران دانست و گف: پرداختن به سیره و فرهنگ انسان ساز اهل بیت (ع) و تبیین و ترویج باورها و آموزه های رفیع اسلام از نیازهای امروز جامعه است.
این کارشناس مذهبی به نقش ماندگار حضرت معصومه(س) در صیانت از آرمان ها و ارزش های دینی اشاره کرد و گفت: سفر حضرت معصومه(س) به قم با توجه به شرایط اجتماعی و سیاسی آن روزگار، رسالت والای دوران حیات آن حضرت بود.

وی ایجاد حوزه علمیه شیعی و صدور آن به نقاط عالم را از برکات حضور حضرت معصومه(س) در قم عنوان کرد و افزود: ایشان با وجود خطرات فراوان در راه دفاع از دین سختی سفر را متحمل شد، و با روشنگری های خود، چهره حقیقی ظلم و ظالم را به مردم معرفی کرد.
حجت الاسلام پاشاپور با اشاره به موفقیت های جبهه مقاومت گفت: آنچه که جبهه مقاومت و حتی کل جهان را متأثر کرده، مرهون انقلابی است که جرقه آن به دست امام خمینی(ره) از قم زده شد.
این کارشناس مذهبی در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری نامگذاری روز ولادت حضرت معصومه(س) به عنوان روز دختر، به جایگاه ویژه دختران در جامعه اشاره و تصریح کرد: تربیت دختران به عنوان مادران آینده کشور همواره مورد تاکید بوده و می تواند با حفظ حجاب و اخلاق، عفت و الگو پذیری از بانوان بزرگ اسلام در بالاترین سِمت‌های جامعه نقش ایفا می‌کند.
وی کمال و پویایی جامعه را منوط به رشد اخلاقی و فکری دختران دانست و شرط دستیابی به این هدف را بسترسازی نهادهای مختلف فرهنگی برای حضور موثر دختران در عرصه های مختلف عنوان کرد.

انتهای پیام/

نظر شما