شناسهٔ خبر: 66671342 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

معاون شهردار اصفهان مطرح کرد

کاهش ۲۵ درصدی ترافیک با تعریض بزرگراه شهید خرازی و بهره‌برداری از تقاطع صاحب‌روضات

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: تعریض بزرگراه شهید خرازی و اجرای پروژه تقاطع غیرهمسطح اتصال خیابان صاحب روضات به بهستان حدود ۲۵ درصد در کاهش ترافیک در محدوده حوزه نفوذ از لحاظ شاخص زمان سفر و سرعت میانگین شبکه مؤثر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حسین حق‌شناس امروز _چهارشنبه بیست‌وششم اردیبهشت_ در آئین بهره‌برداری از تقاطع غیرهمسطح اتصال خیابان صاحب روضات به بهستان در قالب سی‌وسومین ویژه‌برنامه «به احترام مردم اصفهان» اظهار کرد: این پروژه حدود ۱۴ سال در دوره‌های مختلف مدیریت شهری مطرح بوده و مطالعات و مطالبات مردمی روی آن تاکید داشته است.

وی با بیان اینکه پروژه تقاطع خیابان صاحب روضات به دلایل مختلف از جمله هماهنگی‌های مورد نیاز که در هیچ دوره وجود نداشته است، تاکنون به سرانجام نرسیده بود، افزود: این پروژه یکی از افتخارات این دوره شهرداری است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان تصریح کرد: تعریض بزرگراه شهید خرازی و اجرای پروژه تقاطع غیرهمسطح اتصال خیابان صاحب روضات به بهستان حدود ۲۵ درصد در کاهش ترافیک در محدوده حوزه نفوذ از لحاظ شاخص زمان سفر و سرعت میانگین شبکه مؤثر است.

حق‌شناس با اشاره به اقدامات انجام شده در این پروژه گفت: تعریض‌های اتوبان شهید خرازی در قسمت شمال به جنوب، در قسمت غربی محور و پل صاحب روضات انجام شده است و بر اساس مطالعاتی که بر نرم‌افزارهای مختلف از جمله نشان و گوگل انجام دادیم ۱۵ درصد از هدف، محقق شده و بقیه در ادامه پروژه که تعریض در سمت جنوب به شمال، قسمت شرق بزرگراه است، محقق می‌شود.

وی تصریح کرد: پس از تکمیل ایستگاه مترو و اضافه شدن قسمت صاحب روضات به این پل که قرار است تا دو ماه آینده انجام شود، کاهش ۲۵ درصد ترافیک که مورد هدف است، محقق می‌شود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با بیان اینکه تعریض بزرگراه شهید خرازی جزو اولویت‌های نخست ترافیک شهر اصفهان است، ادامه داد: این درصد تحقق در کاهش ترافیک قابل توجه و چشمگیر است، البته یکپارچگی مدیریت شهری و اتفاق نظری که میان شهرداری، معتمدان محل، پلیس راهور و استانداری شکل گرفته در انجام پروژه مؤثر بود.

حق‌شناس خاطرنشان کرد: با وجود جریان ترافیک بزرگراه شهید خرازی، احداث هم‌زمان پل و تعریض آن همراه با فداکاری‌های نیروهای سازمان عمران و پلیس راهور برای دریافت مجوزها، تجربه کم‌نظیری در این دوره مدیریت شهری است، اهمیت آن به دلیل کاهش ترافیک در بزرگراه خرازی و اتصال شرق به غرب اصفهان است.

وی با بیان اینکه در اتصال شرق به غرب اصفهان مشکلاتی داشتیم که این محور می‌تواند یکی از آن اتصالات را برقرار کند و در کاهش ترافیک خیابان آتشگاه، کهندژ، نواب صفوی و جوزدان کمک کند، گفت: این پروژه بین مناطق یک و ۹ شهرداری قرار دارد، همچنین با همکاری سازمان‌های فضای سبز، عمران و طراحی شهرداری انجام شده است.

نظر شما