شناسهٔ خبر: 66671285 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ساخت ۳۷ کیلومتر بزرگراه در مسیر میرجاوه- زاهدان- بم

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه وشهرسازی سیستان وبلوچستان گفت: ۳۷ کیلومتر بزرگراه درمسیر ارتباطی میرجاوه - زاهدان - بم در دست ساخت است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، مهدی پارسی گفت: طول کلی مسیر میرجاوه - زاهدان - بم ۲۹۸ کیلومتر است که تاکنون در این مسیر ۱۳۰ کیلومتر باند دوم به بهره برداری رسیده است.
وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان برای توسعه و رفاه شهروندان نیازمند ایجاد و آماده سازی زیرساخت‌های حمل و نقل بوده و مهمترین آن ساخت بزرگراه است، افزود: تاکنون برای ساخت بزرگراه در این مسیر مهم ارتباطی استان هفت هزار و ۳۱۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و برای بهره‌مندی کامل این مسیر از باند دوم نیز بیش‌از ۵۵ هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.
معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان هزینه ساخت هر یک کیلومتر بزرگراه را بیش از ۳۵۰ میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: از آنجایی که مسیر ارتباطی میرجاوه - زاهدان - بم یکی از کریدور‌های اصلی ترانزیت در جنوب شرق کشور بشمار می‌رود این اداره کل تلاش دارد در سالجاری از مجموع ۳۷ کیلومتر بزرگراه در دست ساخت ۱۵ کیلومتر آن را به بهره برداری برساند.

نظر شما