شناسهٔ خبر: 66671253 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

معدن فاریاب به مزایده گذاشته می‌شود

استاندار کرمان از مزایده معدن فاریاب با شرط فرآوری به زودی در این منطقه خبر داد.

صاحب‌خبر -

نشست فرصت‌های سرمایه گذاری انرژی‌های تجدید پذیر در بورس، صنعت وکشاورزی با حضور معاون وزیر نیرو برگزار شد.

در این نشست تخصصی که با حضور اندیشمندان بورس انرژی و کشاورزی برگزارشد، استاندار کرمان با اشاره به تولید انرژی‌های خورشیدی گفت: کرمان روز‌های آفتابی زیاد و ظرفیت خوبی دارد و ماده اولیه سیلیس نیز که ضرورت نیروگاه خورشیدی است در کرمان زیاد وجود دارد.

وی افزود: در صنایع شیشه عیار بالایی برلی سیلیس نیاز نیست، اما برای پنل‌های خورشیدی هرچه عیاربالاتر باشد کیفیت کار بیشتر و ما معدن فاریاب را با عیار ۹۹.۹۸ درصد سیلیس داریم.

فداکار تصریح کرد: این معدن به زودی به مزایده گذاشته می‌شودکه با شرط فرآوری در منطقه مزایده برگزار می‌شود و اجازه خام فروشی نمی‌دهیم.

وی اظهار کرد: یکی از شرکت‌های معدنی در حوزه مس ابراز علاقه کرده است تانیروگاه عظیم خورشیدی راه اندازی شود که ۴۵۰۰ هکتار زمین برای این کار اختصاص دادیم که تولید ۳ هزارمگاوات برق را شامل می‌شود. 

فداکار با اشاره به مشکلی به نام پست‌های برق گفت: یک هزار هکتار زمین درصفاییه رفسنجان اختصاص دادیم و ظرفیت خوبی برای کار است. 

وی تاکید کرد: هرچند این نیروگاه‌ها برای استان آورده‌ای ندارد، اما به سبب مقرون به صزفه بودن برای صنایع دنبال می‌شود. 

 استاندار کرمان گفت:ما ساز وکاری درموتور پمپ ها داریم که تابستان‌ها خاموش هستند عملا دوماه تیر ومرداد خاموشی موتور‌های کشاورزی را داریم.

فداکار بیان کرد: اگر مجموعه‌ای یا انفرادی موتور پمپ‌هایی برای واگذاری موقت برای نیروگاه باشد اعلام کنند. 

استاندار کرمان گفت: برخی مناطق تا ۶ کیلو وات ساعت برمتر مربع تولید برق نیروگاه‌های خورشیدی است و از آنجایی که گاز قیمت بیشتر‌ی دارد بهتر است درکشوری آفتاب داریم نیروگاه خورشیدی جایگزین نیروگاه‌های گازی شود.

نظر شما