شناسهٔ خبر: 66671072 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پلمب شهربازی‌های غیراستاندارد در اردبیل

سرپرست اداره کل استاندارد استان اردبیل از پلمب شهر بازی‌های غیراستاندارد در بوستان‌ها و مراکز تفریحی اردبیل خبر داد.

صاحب‌خبر -

حسنعلی حسین‌پور گفت: با توجه به حساسیت تجهیزات شهر بازی مستقر در مجموعه‌های تفریحی استان، بازدید‌های مکرری را از سوی همکاران فنی و شرکت‌های بازرسی شاهد هستیم تا جلوی فعالیت تجهیزات بازی غیراستاندارد اعم از تاب زنجیره‌ای، کشتی صبا، یوروبانجی، هلی‌کوپتر چرخشی، چرخ و فلک، ماشین شارژی، موتور برقی، پیست پرش در آسمان و دیگر تجهیزات مربوط به بازی کودکان که به شکل غیراستاندارد مورد استفاده قرار می‌گیرد، گرفته شود.
سرپرست اداره کل استاندارد استان اردبیل افزود: هموطنان به هنگام استفاده از دستگاه‌ها و تجهیزات مستقر در شهر بازی از داشتن مجوز بهره‌برداری معتبر و نصب آن در کنار تجهیزات استاندارد اطمینان حاصل کرده و در صورت مشاهده تخلف آن را از طریق سامانه ۱۵۱۷ اطلاع دهند.
او به جمع‌آوری تجهیزات ۱۲ شهر بازی مستقر در مجموعه‌های تفریحی استان در ماه‌های اخیر خبر داد و گفت: با توجه به در پیش بودن فصل گرم سال، تعطیلات پیش رو و حضور گردشگران قطعا بازدید‌های مستمر و میدانی از این مجموعه‌ها انجام می‌شود.
حسین‌پور به نظارت میدانی بر عملکرد آزمایشگاه مجری بازرسی و آزمون دوره‌ای باسکول‌های وسایل نقلیه جاده‌ای اشاره کرد و افزود: با توجه به ایام برداشت محصولات کشاورزی این سنجش و ارزیابی از سیلو‌ها و واحد‌های آردسازی انجام شده تا زمینه جلوگیری از تخلفات احتمالی را در موعد مقرر شاهد باشیم.
او در ادامه تصریح کرد: بازدید‌های سر زده در اجرای برنامه تحولی سازمان و با هدف نظارت بر عملکرد نهاد‌های ارزیابی انطباقی و اجرای دقیق استاندارد ملی انجام می‌شود تا جلوی تخلفات گرفته شود.
سرپرست اداره کل استاندارد استان اردبیل گفت: ارتقای کیفیت فرآورده‌های تولیدی این کارخانجات در راستای رقابت کیفی و افزایش رضایتمندی مردم مورد تاکید است و باید استانداردسازی‌ها در این زمینه مورد توجه قرار گیرد.
حسین‌پور به ضرورت استانداردسازی اجباری آسانسور‌ها در واحد‌های ساختمانی، ادارات و سازمان‌ها اشاره کرد و افزود: بازرسی آسانسور و اخذ گواهی ایمنی جز برنامه‌های اداره کل استاندارد استان است که در طول سال و توسط شرکت‌های بازرسی تأیید صلاحیت انجام شده و ما سعی می‌کنیم تا بر این فرآیند نظارت دقیقی داشته باشیم.
او بیان کرد: مدیران و مالکان ساختمان‌های دارای آسانسور با مراجعه به آدرس الکترونیکی می‌توانند نسبت به ثبت درخواست انجام بازرسی اولیه و ادواری آسانسور اقدام کرده و پیشنهادات خود را نیز در این زمینه ارائه کنند.
سرپرست اداره کل استاندارد استان اردبیل همچنین از اعطای گواهینامه ۱۷۰۲۵ به آزمایشگاه همکار در دامنه مواد غذایی و کشاورزی اشاره کرد و گفت: اهتمام مرکز ملی تأیید صلاحیت ایران یکپارچه سازی فعالیت آزمایشگاه‌ها بر اساس استاندارد است تا ما بتوانیم به بهبود تجهیزات و دانش کاری در این زمینه کمک کنیم.
حسین‌پور در ادامه تصریح کرد: تمامی آزمایشگاه‌های تأیید صلاحیت شده باید تا پایان سال آینده گواهینامه استاندارد مورد نظر را دریافت کرده و در این زمینه فرصت ثبت اطلاعات تا آخر خردادماه در سامانه مورد نظر مهیا است.
او به بازدید‌های سرزده از واحد‌های تولیدی و آزمایشگاه همکار اشاره کرد و افزود: در ۲ ماه سپری شده از سال‌جاری ما واحد‌های مختلف تولیدی را در شهرستان‌های مختلف مورد بازدید سرزده قرار دادیم تا رعایت موازین استاندارد را در آنها مورد محک و آزمایش قرار دهیم.
سرپرست اداره کل استاندارد استان اردبیل به موفقیت فنی سازمان ملی استاندارد ایران در ارزیابی همترازی بین‌المللی و عضویت دائمی در اتحادیه‌های منطقه‌ای و جهانی اشاره کرد و ادامه داد: ضرورت ارتقای کیفیت محصولات تولیدی و خدماتی مورد تاکید و توجه جدی است.
حسین‌پور به تخلف برخی از واحد‌های صنفی به ویژه شیرینی‌فروشی‌ها و اجرای طرح خالص فروشی اشاره کرد و گفت: قنادان موظف به تعیین قیمت و وزن جعبه و خالص شیرینی به شکل جداگانه شدند که عدم رعایت این مسأله کم‌فروشی تلقی می‌شود.
او درادامه افزود: یکی از روش‌های اجرای خالص فروشی صفر کردن وزن جعبه است و عدم رعایت این مسأله کم‌فروشی تلقی شده و با متخلفان برخورد جدی انجام می‌شود.
سرپرست اداره کل استاندارد استان اردبیل به نشست اخیر با مدیران کنترل کیفیت واحد‌های تولیدی آب معدنی در استان نیز اشاره کرد و افزود: مسئولان مرتبط در این زمینه موظف شدند تا کیفیت واحد‌های تولیدی آب معدنی را در استان در شهر‌های مختلف مورد بررسی قرار دهند تا منطبق بر کیفیت آنها تأیید صلاحیت و صدور استاندارد‌های ملی و بین‌المللی را برای فعالان این حوزه شاهد و ناظر باشیم.
حسین‌پور استمرار اجرای پایش کمی محصولات پیش بسته‌بندی شده را در استان در سال مزین به جهش تولید با مشارکت مردم یادآور شد وگفت: در اجرای برنامه تحولی سازمان ملی استاندارد ایران تسهیل، سرعت بخشی و رفع موانع و مشکلات تولیدکنندگان از جمله رویکرد‌های اصلی به شمار می‌رود.

نظر شما