شناسهٔ خبر: 66670671 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: طبنا | لینک خبر

انجام بالغ بر ۱۵۰۰ عمل جراحی پیوند در سال گذشته در فارس

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز ضمن گرامیداشت روز ملی اهدای عضو، بر گسترش هرچه بیشتر آگاهی جامعه نسبت به این اقدام خداپسندانه تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، دکتر «مهرداد شریفی» از خانواده های ایثارگر و فداکار اهداکننده عضو، تیم فراهم آوری اعضا، متخصصان و کادر درمانی مراکز درمانی و تمامی افرادی که به هر نحوی موجب ترویج فرهنگ کارخداپسندانه اهدای عضو می شوند، قدردانی کرد.

او افزود: در سال گذشته بالغ بر یک هزار و ۵۰۰ عمل پیوند اعضا در شیراز انجام شده که این مرهون تلاش کادر درمان، شامل اساتید و پزشکان، پرستاران و کارکنان بخش های پیوند است.

دکتر شریفی اضافه کرد: استان فارس مفتخر است که به پشتوانه تلاش های بی فقه تیم فراهم آوری اعضا و همت متخصصان و کادر درمانی مراکز درمانی و همراهی مسوولان و همدلی مردم به عنوان یکی از استان های برتر در زمینه اهدای اعضای بیماران مرگ مغزی و انجام پیوند اعضا مطرح شود.

او ادامه داد: بیست و پنجم تا سی یکم اردیبهشت به عنوان هفته ملی اهدای عضو نامگذاری شده است که نشان از روحیه ایثارگرانه و مهربان افرادی است که با این تصمیم خود، تولدی دوباره به افراد نیازمند می بخشند.

معاون درمان دانشگاه ابراز امیدواری کرد تا با فرهنگ سازی و آگاهی بخشی مناسب، شاهد این باشیم که دغدغه های بیماران در انتظار پیوند عضو با فداکاری و اقدام خداپسندانه خانواده‌های بیماران مرگ مغزی برطرف شود

نظر شما