شناسهٔ خبر: 66670584 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

گردهمایی فاتحان خرمشهر در قرارگاه کربلا

مردم مقاوم غزه درس ایستادگی را از مردم خرمشهر آموختند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، در آستانه سوم خرداد، همایش فاتحان خرمشهر در قرارگاه منطقه‌ای کربلا در اهواز برگزار شد.
نماینده ولی فقیه در استان در این مراسم که در حسینیه پایگاه منتظران شهادت در قرارگاه منطقه‌ای کربلا در جنوب غرب برگزار شد، با تبریک دهه کرامت گفت: طبق روایت امام صادق علیه السلام، سه نشانه اخلاق نیکو، فرو بردن خشم و غضب، چشم پوشی از اشتباه دیگران از شاخصه‌های انسان‌های کریم است و همین ویژگی هاست که انسان‌های کریم را از بقیه متمایز می کند.
حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد افزود: خوزستان هم قدمگاه امام رضا علیه السلام و هم قلوب مردمش مملو از محبت و عشق ولایت به حضرات معصومین علیهم‌السلام است.
سردار رفیق دوست، جانشین فرماندهی قرارگاه منطقه‌ای نیز در این مراسم با بیان خاطراتی از دوران هشت سال دفاع مقدس و دفاع از حرم آل الله، به برخی از تفکرات رژیم بعث و وهابیت تکفیری اشاره کرد و گفت: بعثی‌ها و تکفیری‌ها مثل صهیونیستی‌ها تربیت یافتگان مکتب وهابیت و ضد بشریت بودند ولی در مقابل تکفیری‌ها و بعثی‌ها، رزمندگان سپاه اسلام حفظ ارزش‌ها را بر همه چیز مقدم می‌دانستند.
وی افزود: شهدا، ایثارگران و رزمندگان مظلوم خرمشهری مردانه ایستادند، چون مذهب تشیع در خون و گوشتشان آمیخته شده بود، آنها به خوبی از امام راحل رحمة الله علیه آموختند که فتح خرمشهر فتح خاک نیست بلکه فتح ارزش هاست.
سردار حسنعلی سواریان، جانشین اسبق قرارگاه منطقه‌ای کربلا با بیان دستاورد‌های عظیم عملیات طوفان الاقصی و وعده صادق برای جبهه مقاومت ابراز داشت: مردم مقاوم غزه درس ایستادگی را از مردم خرمشهر آموختند، اکنون هشت ماه از جنگ در غزه می گذرد؛ در این هشت ماه اتفاقاتی افتاد که کار سیصد ساله صهیونیست و یهود را از بین برد.
وی افزود: رزمندگان خرمشهری و آبادانی و خوزستانی از پیر و جوان، مرد و زن عزتمندانه ایستادند تا پیروز شدند.
سردار سواریان که از رزمندگان فاتح خرمشهر بود در ادامه سخنانش بیان کرد: حرکت دانشجویان غرب را دست کم نگیرید. این حرکت منجر به نابودی صهیونیست خواهد شد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: صدام میخواست در سه روز خوزستان را بگیرد سپس به سراغ پایتخت برود و جشن پیروزی را در تهران بگیرد، آنچه باعث شد برنامه‌های صدام و حامیانش نقش برآب بشود، مقاومت مردم خرمشهر بود.
در این همایش حاج محمود نورانی، عبدالحسین اسکندری، سبزه غلامی و عبدالصاحب عبودزاده از فاتحان خرمشهر و رزمندگان دیار سردار شهید سید محمدعلی جهان‌آرا بیان خاطراتی از دوران حماسه آزادسازی خرمشهر پرداختند.
مولودی خوانی به مناسبت ایام دهه کرامت با مداحی حاج جواد نبوی و شعرخوانی حماسی توسط آقایان علیدادی و مهدوی شاعران آیینی استان خوزستان از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

<div id="video-display-embed-code_11116947"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4234427/11116947?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما