شناسهٔ خبر: 66670566 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

با حضور اهالی فرهنگ و ادب؛

آیین بزرگداشت فردوسی در سمنان برگزار شد

سمنان- آیین بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی طوسی با حضور جمعی از مسئولان و جمعی از اهالی فرهنگ و ادب در سمنان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

‌به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان، آیین بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی طوسی با حضور جمعی از مسئولان ارشد استانی و شهرستانی، اهالی شعرا، نویسندگان فرهنگ و ادب همزمان با شامگاه سه شنبه در فرهنگسرای کومش سمنان برگزار شد.

در این مراسم که به مناسبت روز «بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی و پاسداشت زبان فارسی» نماینده ولی فقیه در استان سمنان و «محمدعلی بهمنی» شاعر و غزل‌سرای برجسته کشورمان نیز حضور داشت.

«محمدعلی بهمنی» در سخنانی کوتاه فردوسی را بزرگترین شاعر ایران دانست و تاکید کرد: کار عظیمی که این شاعر گرانمایه کرد، حفظ زبان فارسی بود و این کاری بسیار سترگ محسوب می شود.

وی افزود: تاثیر فردوسی بر زبان فارسی ستودنی است.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان اما در این مراسم بیان کرد: توجه به فرهنگ، ادب و زبان فارسی در استان سمنان نسبت به سال‌های قبل خوشبختانه به واسطه اهمیت دادن مسئولان و توجه بیشتر مردم، بیشتر و بهتر شده و این مایه خرسندی است.

حجت الاسلام مرتضی مطیعی با بیان اینکه اهمیت دادن به زبان و فرهنگ فارسی در این استان با جدیت بیشتری دنبال می‌شود، گفت: برگزاری محافل ادبی و فرهنگی از این نوع، خود سبب کشش بیشتر مردم به سمت فرهنگ و زبان فارسی نیز می شود.

وی همچنین به ویژگی اشعار فردوسی اشاره کرد و افزود: حماسی بودن یکی از وجوه بارز اشعار فردوسی نامدار است.

امام جمعه سمنان در ادامه گفت: در اشعار حماسی فردوسی، ویژگی انسانهای شجاع و غیور تاریخ همچون شهدای عزیزمان به زیبایی بیان شده است.

مطیعی همچنین خواستار توجه بیشتر به تبیین اهمیت شعر و ادب فارسی بین جوانان شد و گفت: امیدواریم با برگزاری مستمر برنامه‌های فاخر فرهنگی و ادبی، شاهد شکوفایی استعدادهای جوان در حوزه زبان و ادبیات فارسی در استان باشیم.

در خاتمه این مراسم پوستر رویداد هنری ادبی «اورنگ» نیز رونمایی شد.

نظر شما