شناسهٔ خبر: 66670551 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

درگیری مسلحانه در مرز مشترک پاکستان و افغانستان

منابع خبری در پاکستان از وقوع درگیری مسلحانه میان نیرو‌های امنیتی این کشور با مرزبانی طالبان در مرز مشترک با افغانستان خبر دادند.

صاحب‌خبر -

درگیری مسلحانه در مرز مشترک پاکستان و افغانستان

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از اسلام آباد، درحالیکه منابع خبری پاکستان از وقوع درگیری مسلحانه در مرز مشترک این کشور با افغانستان در منطقه «کرم» در شمال غرب این کشور خبر می‌دهند هنوز هیچ منبع رسمی در این باره اظهار نظر نکرده است.
گزارشات رسانه‌ای و همچنین صفحات شبکه‌های اجتماعی نزدیک به نهاد‌های امنیتی پاکستان حاکی است نیرو‌های ارتش پاکستان بامداد روز سه شنبه به حملات و اقدامات تحریک آمیز مرزبانی طالبان افغانستان پاسخ داده اند.
این منابع مدعی هستند در این درگیری مرزی ۴ نظامی پاکستانی زخمی و در مقابل نیز خسارت سنگینی به طرف افغان وارد شده است، برخی از منابع خبری از کشته شدن تعدادی از مرزبانان افغانستانی در این درگیری‌ها خبر می‌دهند.
به گفته منابع خبری این درگیری به علت تیراندازی نیرو‌های مرزبانی طالبان افغانستان به نیرو‌های پاکستانی مشغول کار بر روی حصار کشی مرز مشترک رخ داده است.
گفتنی است درحالیکه افغانستان هیچگاه مرز مشترک این کشور با پاکستان موسوم به خط «دیورند» را به رسمیت نشناخته است، حصار کشی این مرز توسط پاکستان که به گفته ارتش این کشور ۹۸ درصد آن تکمیل شده در گذشته نیر باعث بروز درگیری‌ها و تنش‌های مرزی زیادی میان دو کشور همسایه شده است.

نظر شما