شناسهٔ خبر: 66670398 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

۲ کتاب درباره مولانا؛

مولانا را چطور بشناسیم؟

خراسان جنوبی -کتاب «حیات معنوی مولانا» و «رکاب زنان در پی شمس» دو گنجینه ارزشمند است که با مطالعه آن می توان به سیر فکری مولانا و شمس پی‌برد.

صاحب‌خبر -

علی ظهوری، کارشناس ارشد امور فرهنگی در خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بیرجند گفت: کتاب «حیات معنوی مولانا» نوشته مهدی کمپانی زارع، کتاب بسیار ارزشمند درباره سیر فکری و اندیشه مولاناست.

وی با بیان اینکه این کتاب به صورت مفصل و روان روش زندگی مولانا را بیان می‌کند، افزود: هرکسی می‌خواهد فراتر از زیست بیولوژیکی مولانا اطلاعات کسب کند خواندن این کتاب به او کمک می‌کند تا با اندیشه و سیره مولانا آشنا شود.

ظهوری ادامه داد: کتاب «حیات معنوی مولانا» در واقع نسخه به روز شده کتاب «سر نی» و «پله پله تا ملاقات خدا» است که جزو آثار جامع و حجیم ادبی هستند و مطالعه آن برای نسل جوان کمی سخت و زمان بر است.

کارشناس ارشد امور فرهنگی در خراسان جنوبی گفت: کتاب «رکاب زنان در پی شمس» از حسن کمالی نیز کتاب ارزشمند دیگری است که میتوان از نمایشگاه تهیه کرد.

وی بیان کرد: در واقع این کتاب یک سفرنامه صرف نیست و شرح شیفته عاشقی است که سفری عرفانی را با دوچرخه از «تبریز» دیار «شمس تبریزی» شروع میکند و به «قونیه» دیار «مولانا جلال‌الدین بلخی» و «دمشق»، محل حشرونشر او می رود.

ظهوری تصریح کرد: در جای‌جای این کتاب شرحی نیز بر زندگی و افکار شمس و مولانا آمده است و به برهۀ تاریخی که مولانا و شمس در آن می‌زیسته‌اند نیز نگاهی شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون از این کتاب استقبال خوبی از این شده است گفت: ترکیه نیز این کتاب را به زبان ترکی چاپ کرده است و در اختیار فرهنگ دوستان خود قرار داده است.

نظر شما