شناسهٔ خبر: 66670221 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در گفت و گو با مهر مطرح شد؛

گام‌های کانون کتابخوانی خدمت رضوی برای انس با یار مهربان

بیرجند-دبیر کانون های تخصصی کتاب و کتابخوانی خدمت رضوی خراسان جنوبی گفت: کانون ما در طول دوران فعالیت خود برنامه هایی چون نشست نقد کتاب، برپایی زنگ کتابخوانی و اهدای کتاب محروم داشته است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: بی شک موضوع کتاب و کتابخوانی یکی از موضوعات اولویت دار فرهنگی در کشور است چرا که یکی از پیش نیازها رشد و توسعه در جامعه محسوب می‌شود. هر چند نهادهای دولتی مختلف در این زمینه مسئولیت و وظیفه دارند ولی گروه‌های مردمی مختلفی نیز با عشق و علاقه فراوان در این زمینه کار می‌کنند.

نمونه موفق این مجموعه‌ها، کانون تخصصی کتاب و کتاب خوانی خدمت رضوی است که به نام و یاد امام رئوف (ع) در این حوزه فعالیت دارند. دهه کرامت فرصت مناسبی برای مصاحبع با دبیر کامون تخصصی کتاب و کتابخوانی خدمت رضوی داشته باشیم.

از سال ۹۵ شروع کردیم

محمدحسین فروتنی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: کانون کتاب و کتابخوانی خدمت رضوی خراسان جنوبی به عنوان یکی از کانون‌های تخصصی نوزده گانه خدمت رضوی از سال ۱۳۹۵ با اتکال به خدا و عنایت های ویژه آقا علی بن موسی الرضا (ع) فعالیت می‌کند.

دبیر کانون‌های تخصصی کتاب و کتابخوانی خدمت رضوی خراسان جنوبی ادامه داد: این مجموعه با هدف توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و ترویج سیره و معارف رضوی، خدمت داوطلبانه را در حوزه‌های مختلف مرتبط با کتاب و کتابخوانی برای رده‌های سنی مختلف از کودک تا سالمند با همت یاوران و خادمیاران رضوی آغاز به کار کرده است.

فروتنی افزود: زنگ کتاب و کتابخوانی در مدارس، مهدها، مساجد، مراکز نگهداری کودکان و سالمندان بهزیستی و خیریه‌ها از مهمترین فعالیت‌های کانون‌های تخصصی کتاب و کتابخوانی خدمت رضوی خراسان جنوبی است.

کتاب‌هایی که در بوته نقد و بررسی قرار گرفتند

وی گفت: نشست کتابخوان متناسب با موضوعات ملی و مذهبی در مدارس و مساجد، نشست خوانش و نقد و بررسی کتاب از جمله کتاب اوستا علی، خاتون و قوماندان، حکیم قائنی و … با مشارکت نهاد کتابخانه های عمومی استان، برپایی ایستگاه و حسینیه کودک در حاشیه مراسم ملی مذهبی با اجرای فعالیت‌های کتاب محور را نیز داشته ایم.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین برنامه‌های ما کتاب رسانی به مدارس مناطق محروم، روستاها و نقاط مرزی بوده است، یادآور شد: ساماندهی علمی و تخصصی کتابخانه های آموزشگاهی، اهدای کتاب به مدارس و مساجد با هدف تقویت و غنی سازی کتابخانه‌ها از جمله برنامه‌های پیگیری شده است.

دبیر کانون‌های تخصصی کتاب و کتابخوانی خدمت رضوی خراسان جنوبی ادامه داد اظهار کرد: برگزاری پویش‌های مختلف از جمله اهدای کتاب اهدای دانایی با هدف جمع آوری کتب مازاد و ارسال برای مناطق کمتر برخوردار و برگزاری اردوهای جهادی تحت عنوان سفیران دانایی رضوی از جمله اردوی جهادی روستای مافریز نیز نیز توسط این کانون تخصصی انجام شده است.

برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳

فروتنی در زمینه برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ گفت: اردوی جهادی در روستای علی آباد زارعین، برپایی ایستگاه کودک با برنامه‌های متنوع کتاب محور به همراه جشن مادر دختری نگین قم در هیئت ابوالفضلی برپایی رواق خدمت به همراه اجتماع عظیم یاوران و خادمیاران رضوی و ایستگاه نقاشی و قصه گویی در میدان ابوذر در حاشیه برنامه یک استکان بهشت به مدت سه روز به همراه میز مشاوره کودک برای این دهه در نظر گرفته شد.

نظر شما