شناسهٔ خبر: 66670211 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

تبيين مناسب‌سازي و دسترس پذيري فضاي فيزيکي اصناف شهرستان نيشابور

صاحب‌خبر -
تبيين مناسب‌سازي و دسترس پذيري فضاي فيزيکي اصناف شهرستان نيشابور

خبرگزاری آریا- جلسه مشورتی مناسب سازی با حضور نمایندگان اتاق اصناف شهرستان و اتحادیه های مشاغل تجمعی و جاذب سفر نظیر رستورانها ،تالارها، فست فود ها. کافی شاپ و اغذیه فروشی ها  و نمایندگان فرمانداری و شهرداری در امور مناسب‌سازی وروسای انجمنهای توان یابان شهرستان در محل اداره بهزیستی نیشابور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار آریا در نیشابور ،رئیس اداره بهزیستی نیشابور ضمن اشاره به لزوم اجرای ماده 2 قانون جامع حمایت از افراد دارای معلولیت در خصوص مناسب سازی  اظهار کرد: همه ی اقشار جامعه اعم از افراد دارای کم توانی دائم و یا موقت نیازمند بهره‌مندی عادلانه از خدمات و امکانات و فضاهای شهری و اداری هستند .

علی صدر ، افزود :حضور فعال توان یابان در جامعه و مراکز تجمعی نظیر تالار ها ، رستورانها و مراکز تفریحی نه تنها حق شهروندی همه افراد می باشد که در کنار سایر افراد جامعه از خدمات عادلانه بهره مند شوند بلکه این موضوع به رونق کسب و کار و فعالیت اقتصادی نیز می انجامد که می بایست با این نگاه به اهمیت دسترس پذیری آن نگریست.

وی خاطر نشان کرد : با توجه به اینکه حدود 15 درصد جمعیت شهرستان به نوعی با کم توانی دائم  یا موقت دست به گریبان هستند  با احتساب جمعیت خانوار آنها، بخش قابل توجهی از شهروندان نیازمند تسهیل تردد و بهره مندی از امکانات و فضای مناسب‌سازی شده در سطح شهر می باشند که این امر در وهله ی اول فرهنگ سازی و توجه و تاکید مدیران و دست اندرکاران صدور مجوز ها و وکسب و کارهای مختلف را می طلبد.

در ادامه حاضرین به بیان دیدگاههای خود پرداختند. برگزاری جلسه ی توجیهی اصناف توسط اتحادیه ها ، تهیه لیستی از مراکز دسترس پذیر و یا دارای قابلیت اجرای مناسب سازی ،بازدید کمیته فنی ستاد مناسب‌سازی  و ارائه راهکارهای فنی در صورت نیاز ، مکاتبه با نهادهای ذیربط در خصوص توجه به موضوع دسترس پذیری و فعال نمودن آن در سامانه صدور مجوز ها در زمان دریافت پروانه کاربری این مراکز مطابق با ضوابط خاص، از جمله مصوبات این جلسه بود.‌

نظر شما