شناسهٔ خبر: 66669964 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

توضیحات بلوری‌زاده درباره حضور همزمان در والیبال و دوومیدانی

سرمربی تیم والیبال جوانان دختر که مسئولیت سرمربیگری تیم ملی دوومیدانی را برعهده گرفته، درباره شرایط در اختیار داشتن دو پست به صورت همزمان توضیحاتی ارائه کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، فدراسیون دوومیدانی روز دوشنبه اعلام کرد که پدیده بلوری‌زاده سرمربی تیم والیبال جوانان دختر کشورمان به عنوان سرمربی تیم دوومیدانی بانوان انتخاب شده؛ خبری که البته پس از چند ساعت از روی کانال اطلاع‌رسانی این فدراسیون حذف شد.

بلوری‌زاده در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، ابتدا با اشاره به سوابق در دوومیدانی اظهار داشت: دوومیدانی را از 7 سالگی آغاز کردم و تا 35 سالگی عضو تیم ملی بودم و در پرش‌ها و چندگانه‌ها مسابقه می‌دادم. سابقه دویدن در ماده‌های 400 و 800 متر را هم دارم. در مسابقات غرب آسیا و داخل سالن آسیا شرکت کردم و همچنین برای بازی‌های آسیایی داخل سالن در ماکائو ورودی آوردم، اما به دلیل مصدومیت اعزام نشدم. در مربیگری نیز در پرش‌ها مدرک سطح 4 بین‌المللی دارم و مدرس سطح 2 فدراسیون جهانی هستم. اینکه چرا به این سمت رفتم، چون رشته اولم دوومیدانی است. سال‌ها از دوومیدانی دور بودم، چون در ایران حضور نداشتم. اخیراً از من خواستند که به فدراسیون بروم و اگر کمکی باشد، انجام بدهم و من هم قبول کردم.

وی با اشاره به اینکه مربیگری چهره‌های سرشناسی همچون مریم طوسی، سپیده توکلی و آیدا فرزانه را بر عهده و و همیشه در مسابقات دانشجویان تیم داشته است، ادامه داد: با توجه به صحبت‌هایی که با فدراسیون دوومیدانی داشتم، فکر می‌کنم شائبه‌های اخیر به این دلیل پیش آمد که سمتی که در دوومیدانی به عنوان سرمربی معرفی شده، با چیزی که در والیبال به عنوان سرمربی می‌شناسیم، متفاوت است.

بلوری‌زاده تأکید کرد: سرمربی در والیبال در میدان است و به عنوان تمرین دهنده حضور دارد و تیم را هدایت می‌کند، اما ورزشکاران دوومیدانی با مربی خودشان مشغول به کار هستند و اگر اردوی متمرکزی باشد، وارد اردو می‌شوند و باز هم با مربیان خودشان تمرین می‌کنند. چیزی که به من پیشنهاد شد، این بود که در کمیته‌های مختلف که قرار است تشکیل شود و افراد بیشتری از خبرگان هر ماده در کمیته‌های فنی وجود داشته باشند، به عنوان نماینده بانوان در آن بخش شرکت کنم، در جلسات نیازسنجی انجام دهیم، ورزشکاران را شناسایی کرده و آنهایی که می‌توانند رنکینگ بهتری داشته باشند، درباره نحوه اعزام‌شان صحبت داشته باشیم. در واقع نقش کمک برای مربیان را داشته باشم تا بتوانند ورزشکاران را به مسابقاتی اعزام کنند که به لحاظ ارزشی از طرف فدراسیون جهانی ارزشمندتر باشد.

این مربی گفت: بخش دیگر کار هم این بود که با توجه به سیاست ورزش کشور پیرامون توانمند کردن مربیان بانوان ایرانی، اگر لازم شد اینگونه مربیان را شناسایی و برایشان دوره‌های داخلی پیش‌بینی کرده و حتی کمک کنیم به خارج از کشور بروند و دوره‌هایی را بگذرانند. در واقع بیشتر ماجرا، کار شورایی بوده و اصلاً کار میدانی و اجرایی نیست، اما متأسفانه با توجه به اینکه عنوان «سرمربی» بوده، این شائبه ایجاد شده که من باید بالای سر ورزشکاران بروم و در پیست بایستم. در حالی که کار اصلی را مربیان انجام می‌دهند.

وی یادآور شد: به فدراسیون دوومیدانی گفتم که الان دو ماموریت بزرگ در والیبال دارم؛ یکی مسابقات چلنج کاپ است که به عنوان یک رویداد تدارکاتی محسوب می‌شود و هفته آینده اعزام می‌شویم. در ادامه نیز تیم والیبال جوانان دختر در تیر ماه در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت می‌کند. گفتم این موضوع اولویتم است و تا پایان این کار هم می‌توانم به شکل خیلی مختصر و جلسه‌ای حضور داشته باشم که قبول کردند؛ زیرا اکثر نفرات فنی در شهرهای مختلف هستند و قرار است که جلسات به صورت آنلاین و خارج از ساعت تمرین والیبال برگزار شود.

بلوری‌زاده در پاسخ به این سؤال که آیا درباره پست جدیدش در دوومیدانی با مسئولان فدراسیون والیبال صحبت داشته یا نه؟ اظهار داشت: نه، خیلی یکباره این اتفاق افتاد، ولی مطیعی سرپرست فدراسیون دوومیدانی گفت که خودش با اسبقیان و کاظمی‌پور صحبت کرده و آنها گفته بودند که ممانعتی وجود ندارد، چون کار به شکل شورایی است و مثل این می‌ماند که کارگروهی تشکیل شود و در آن بنشینیم. از مسئولان فدراسیون دوومیدانی خواهش کردم این عنوان را تغییر بدهند، اما گفتند که در ساختار فدراسیون دوومیدانی پستی به نام مشاور فنی نداریم. در حالی که در والیبال این تعریف شده که مشاور فنی می‌تواند به سرمربیان کمک بدهد.

وی در پاسخ به این پرسش که «آیا قبول دارید تحت قرارداد فدراسیون والیبال هستید و این مسئله باید با مسئولان این فدراسیون هماهنگ می‌شد؟» خاطرنشان کرد: مطیعی که با اسبقیان صحبت کرده بود، معاون وزیر گفته بود خودش با تقوی صحبت خواهد کرد. پژمان معتمدی سرپرست دبیری فدراسیون هم با امیرحسین منظمی همتایش در فدراسیون والیبال در جلسه شورای برون مرزی صحبت کرده بود. قرار هم نبود این خبر اعلام شود. در واقع بنا بود تا پایان مسابقات والیبال جوانان آسیا، شروع به کار نداشته باشم.

بلوری‌زاده درخصوص شرایط والیبال جوانان دختر و بحث نیاز به تمرکز بیشتر بر روی کار در این تیم گفت: این موضوع منوط به این است که وظایفم را انجام ندهم. هر کسی مجاز است که نظرش را بیان کند، اما مهم این است که فدراسیون و مردم بدانند من هیچ ساعتی از کارم در فدراسیون والیبال را کم نمی‌کنم و تمرکزم بهم نمی‌ریزد. من در آنجا مشغولم و دوست ندارم زحماتم که برای خودم خیلی ارزشمند است، از بین برود.

وی در پاسخ به اینکه آیا بابت پست جدیدش حقوق از دوومیدانی دریافت می‌کند؟ گفت: نه از والیبال حقوقی نمی‌گیرم، نه از دوومیدانی. طبق مصوبه وزارت ورزش هر چیزی که به سرمربیان به شکل روزانه می‌دهند، همان است؛ وگرنه من با فدراسیون والیبال قراردادی ندارم و آن ابلاغی که داده‌اند، به عنوان سرمربی تیم و طبق اِشل وزارت ورزش رفتار می‌کنیم. در دوومیدانی صحبتی درباره قرارداد نشد، چون تا یک ماه دیگر که مجمع برگزار می‌شود، معلوم نیست چه اتفاقی می‌افتد. فقط قرار شد که کمک کنم و یک ریل‌گذاری شود و اگر پیامد مثبتی داشت، مسیر برای رئیس آینده هموارتر باشد.

انتهای پیام/

نظر شما