شناسهٔ خبر: 66669531 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

طی سال گذشته ثبت شد؛

تامین مالی ۱۰ هزار میلیارد تومانی از بستر اوراق سلف موازی استاندارد بورس کالا

مدیر صندوق‌های کالا بورس کالا گفت: سال گذشته حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان تامین مالی برای تولیدکنندگانی همچون صنعت خودرو، سنگ آهنگ، فولاد انجام شد.

صاحب‌خبر -

رحمان آراسته، مدیر بازار مشتقه و صندوق‌های کالایی بورس کالا در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: اوراق سلف موازی استاندارد از سال ۹۳ در حال انجام و معامله است و سال گذشته حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان تامین مالی برای تولیدکنندگانی همچون صنعت خودرو، سنگ آهنگ، فولاد و... انجام شد و این روند ادامه‌دار خواهد بود.

این مقام‌مسئول در ادامه اظهار کرد: هدف‌گذاری بورس کالا تامین مالی ۳۰ هزار میلیارد تومانی از این بستر برای امسال است سال گذشته بزرگترین تامین مالی یکجا را در تاریخ بورس کالا با تامین ۳ همتی برای سنگ آهن انجام دادیم و امسال برنامه داریم این مسیر را گستره‌تر کنیم.

آراسته همچنین بیان کرد: مورد دیگر این که اوراق خرید دین کالایی هم در دستور کار داریم که دستورالعمل‌های آن مصوب شده و قابلیت انجام دارد این نیز یک شکل تامین مالی است. در کل بورس کالا برنامه ریزی گسترده‌ای جهت کمک به بخش سرمایه در گردش و تامین مالی تولیدکنندگان کشور برای امسال دارد.

خبرنگار: کیمیا قلی پور

نظر شما