شناسهٔ خبر: 66669244 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

آنروا:

آوارگانی که از رفح گریخته‌اند، به امکانات اولیه زندگی دسترسی ندارند

آنروا: آژانس امدادرسانی سازمان ملل در غزه (آنروا)، اعلام کرد که ۴۵۰ هزار نفری که هفته گذشته از رفح گریخته‌اند، فاقد سرپناه، آب و امکانات بهداشتی هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به نقل از سی‌ان‌ان، آژانس امدادرسانی سازمان ملل در غزه (آنروا)، اعلام کرد که ۴۵۰ هزار نفری که هفته گذشته از رفح گریخته‌اند، فاقد سرپناه، آب و امکانات بهداشتی هستند. 

آنروا گزارش داد که خانواده‌ها در جست‌وجوی امنیت به فرار از رفح ادامه می‌دهند و به هر کجا که بتوانند - از جمله به آوار و تپه‌های شنی - فرار می‌کنند.

در این گزارش آمده است که خانواده‌‌های آواره شده از رفح به مکان‌‌هایی می‌رسند که فاقد سرپناه، سرویس بهداشتی و آب هستند.

در گزارش سازمان ملل تأکید شده است که همه طرف‌ها باید به قوانین بشردوستانه بین‌المللی احترام بگذارند و لازم است که نیازهای ضروری غیرنظامیان از جمله غذا، سرپناه، آب و سلامتی برآورده شود.

در این بیانیه آمده است که اگر تدارکات نتواند وارد غزه شود، بهبود وضعیت در سایت‌های آوارگان غیرممکن است.

بر اساس گزارش دفتر هماهنگی امور بشردوستانه آنروا در این گزارش همچنین آمده است که شهرک‌نشینان اسرائیلی روز دوشنبه به کامیون‌های کمک‌رسانی عازم غزه در کرانه باختری اشغالی حمله کردند.

سازمان ملل از اسرائیل خواسته است تا اقدام‌های بیشتری برای محافظت از کامیون‌های کمک‌رسانی در برابر خشونت شهرک‌نشینان اسرائیلی انجام دهد و اطمینان حاصل کند که همه اتهامات مربوط به خشونت شهرک‌نشینان بررسی شده و عاملان آن تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.

 

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما