شناسهٔ خبر: 66669017 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی:

طرح سامان‌دهی کارکنان دولت دلالان اداری را حذف می‌کند

بابایی کارنامی گفت: با طرح سامان‌دهی کارکنان دولت شرکت‌های واسطه‌ای حذف می‌شوند و واسطه‌گران که دلالان اداری در کشور هستند، منتفع نمی‌شوند.

صاحب‌خبر -

علیرضا بابایی کارنامی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره اصرار مجلس بر طرح سامان‌دهی کارکنان دولت گفت: در طرح سامان‌دهی کارکنان دولت با اصراری که مجلس داشت این طرح به مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌رود تا برای آن تصمیم‌گیری شود، چون وقتی اختلاف بین شورای نگهبان و هیات نظارت مجمع تشخیص باشد طبیعی است که به مجمع تشخیص مصلحت نظام برود.

وی اظهار کرد: مجلس اصرار دارد که این طرح از پختگی لازم برخوردار است و الان که در پایان دوره یازدهم مجلس هستیم این طرح با تبصره‌هایش می‌تواند به اغنای امنیت شغلی کارکنان دولت در کل کشور کمک کند.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس بیان کرد: طرح سامان‌دهی کارکنان دولت یک فضای جدید در کشور ایجاد می‌کند و بهره‌وری را بالا می‌برد و رضایتمندی اجتماعی در کشور ارتقا پیدا می‌کند.

وی گفت: با طرح سامان‌دهی کارکنان دولت شرکت‌های واسطه‌ای حذف می‌شوند و عملا واسطه‌گران که به‌عنوان دلالان اداری در کشور هستند، منتفع نمی‌شوند و رانت اداری که به بهانه چابک‌سازی داده بودند حذف می‌شود چراکه این امر درواقع چابک‌سازی نبود، چون طبق آن نباید نیرو می‌گرفتیم، اما داریم نیرو می‌گیریم و از جیب دولت پرداخت می‌کنیم، اما الان به نام دولت و به کام افرادی که کاغدبازی می‌کنند، شده و این موضوع به دولت کمک نمی‌کند و آن اهدافی که در ساختار اداری وجود دارد می‌تواند رانت‌های اداری را تعطیل کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: با طرح سامان‌دهی کارکنان دولت برای کارکنان قرارداد کار معین تعریف می‌شود البته اتفاق جدیدی نمی‌افتد، چون با کارکنان به‌طور مستقیم قرارداد بسته می‌شود.

بابایی کارنامی بیان کرد: این طرح شامل همه کارکنان حتی حجمی شرکتی‌ها خواهد شد و هر نیرویی که به‌طور مستقیم با دولت سروکار دارد و همچنین طبق ماده ۲۹ برنامه ششم سرکار است این طرح شاملش می‌شود.

نظر شما