شناسهٔ خبر: 66668764 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایتنا | لینک خبر

یک مقام ارشد رسمی آمریکا می‌گوید

هوش مصنوعی تبدیل شدن به یک مجرم سایبری را برای هر کسی آسان‌تر می‌کند

ایتنا - ایسترلی قبل از اینکه در سال 2021 مدیریت CISA را بر عهده بگیرد، در ارتش خدمت کرد، در دوران اوباما در مبارزه با تروریسم کار کرد و سپس یکی از مدیران ارشد امنیت سایبری در مورگان استنلی شد.

صاحب‌خبر - جن ایسترلی، رئیس آژانس امنیت سایبری و امنیت زیرساخت (CISA) آمریکا، گفت: هوش مصنوعی مولد فقط ترفندهای جدید به افراد بد دنیای سایبری آموزش نمی‌دهد، بلکه همچنین تبدیل شدن به یک آدم بد را برای هر کسی آسان‌تر می‌کند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اکسیوس، روشن است که مجرمان سایبری که به هوش مصنوعی مجهز شده‌اند می‌توانند کارهای بیشتری انجام دهند: از فیشینگ و ارسال هرزنامه، تا اعمال باج‌گیری و تروریستی، تا کمپین‌های اطلاعات نادرست و خرابکاری در انتخابات.
 
ایسترلی در مصاحبه‌ای در حاشیه کنفرانس RSA به اکسیوس گفت: «من فکر می‌کنم این تکنولوژی باعث می‌شود افرادی که مهارت کمتری دارند در انجام برخی از کارهای بدی که می‌خواهند انجام دهند موفقتر عمل کنند».
ایسترلی گفت: «هوش مصنوعی تهدیدات حملات سایبری را تشدید می‌کند – روش‌های پیچیده‌تر فیشینگ هدفمند (spear phishing)، شبیه‌سازی صدا، دیپ‌فیک، نفوذ بدخیم خارجی و اطلاعات نادرست».
 
ایسترلی گفت: «من به هوش مصنوعی نگاه می‌کنم: چقدر سریع در حال حرکت است، چقدر غیرقابل پیش‌بینی است، چقدر قدرتمند است. یک ابزار قدرتمند یک سلاح قدرتمند ایجاد می‌کند؛ باید به آن فکر کنیم».
شایان ذکر است که سازمان تحت مدیریت ایسترلی - که یکی از جدیدترین آژانس‌های فدرال آمریکا است - اختیار تنظیم مقررات برای کسب‌وکارهای خصوصی ندارد. با توجه به آن، رویکرد ایسترلی کار با مشاغل داخل و خارج از صنعت فناوری برای بهبود اقدامات امنیت سایبری آنها بوده است.

 

اخیراٌ این آژانس از تعهد «ایمن بر اساس طراحی» با ده‌ها شرکت فناوری از جمله مایکروسافت، سیسکو، IBM، Scale AI و دیگران پرده برداشت.
 
این تعهد انواع مختلفی از روش‌های موفق با هدف افزایش قدرت رمزهای عبور پیش‌فرض، اتخاذ احرازهویت چند عاملی و کاهش کلیت کلاس‌های آسیب‌پذیری را در بر می‌گیرد.
اگرچه این تعهد به خودی خود الزام آور نیست، اما ایسترلی خاطرنشان کرد که شامل الزامات گزارش‌دهی است و صرف پاسخگو کردن شرکت‌ها می‌تواند یک حرکت مثبت باشد.
 
ایسترلی قبل از اینکه در سال 2021 نقش رهبری CISA را بر عهده بگیرد، در ارتش خدمت کرد، در دوران اوباما در مبارزه با تروریسم کار کرد و سپس یکی از مدیران ارشد امنیت سایبری در مورگان استنلی شد.
 
CISA، به عنوان بخشی از وزارت امنیت داخلی آمریکا، نقش امنیت سایبری گسترده‌ای را که کنگره در سال 2018 محول کرده بود بر عهده گرفت.

نظر شما