شناسهٔ خبر: 66668613 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

مهلت تبدیل مجوزهای کاغذی تمدید شد؛ فعالان اقتصادی نگران نباشند مهلت تبدیل مجوزهای کاغذی تمدید شد؛ فعالان اقتصادی نگران نباشند

به گزارش اکوایران؛ براساس قانون بهبود محیط کسب و کار قرار بود، امشب مهلت تبدیل مجوزهای کاغذی به اتمام برسد، اما مرکز ملی بهبود محیط کسب و کار در اطلاعیه ای اعلام ‌کرد، آن دسته از کسبه و فعالان اقتصادی که هنوز مجوز کاغذی خود را الکترونیکی نکرده‌اند می‌‌توانند از طریق مراجعه به درگاه ملی مجوزها به

صاحب‌خبر -

به گزارش اکوایران؛ براساس قانون بهبود محیط کسب و کار قرار بود، امشب مهلت تبدیل مجوزهای کاغذی به اتمام برسد، اما مرکز ملی بهبود محیط کسب و کار در اطلاعیه ای اعلام ‌کرد، آن دسته از کسبه و فعالان اقتصادی که هنوز مجوز کاغذی خود را الکترونیکی نکرده‌اند می‌‌توانند از طریق مراجعه به درگاه ملی مجوزها به نشانی( mojavez.ir ) در همه ساعات شبانه روز، نسبت به الکترونیکی کردن مجوزهای خود اقدام کنند.  براساس قانون بهبود فضای کسب و کار قرار بود آخرین فرصت قانونی تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا امشب به پایان برسد و از فردا این دسته از مجوزها اعتبار خود را از دست بدهند. دبیرخانه هیات مقررات زدایی از آن دسته دستگاه های اجرایی که زمینه فنی الکترونیک شدن مجوزهای کاغذی شان را فراهم نکرده اند شامل وزارتخانه های کشور، ارشاد، علوم، و آموزش و پرورش، درخواست می‌کند در اسرع وقت کوتاهی مربوطه را جبران کنند تا صاحبان مجوزهای این دستگاه ها، بدون مجوز تلقی و دچار مشکل نشوند.

هرچند در اطلاعیه جدید اعلام شده، همچنان زمینه الکترونیکی کردن مجوزها برای فعالان اقتصادی و کسبه وجود دارد؛ اما زمان پایان مهلت تبدیل مجوزها اعلام نشده است.

دستگاه موفق در صدور مجوز

بررسی آخرین آمار منشتر شده از عملکرد دستگاه‌‌ها نشان می‌دهد برخی از استان‌ها و دستگاه‌ها در این فرایند، عمکرد موفق‌تری نسبت به سایر بخش‌ها داشتند و تا حد امکان شرایط تبدیل را تسهیل و بستر تبدیل مجوزها را در دستگاه خود فراهم کرده‌اند. طبق آخرین اعلام مرکز ملی بهبود فضای کسب و کار وزارت اقتصاد، وزارت صمت، سازمان ملی استاندارد، وزارت ورزش و جوانان و سازمان نظام پزشکی چهار دستگاهی هستند که تا ۲۴ اردیبهشت ماه سال جاری در صدر جدول تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا قرار گرفته‌اند.

تعداد مجوزهای کاغذی که تا روز ۲۴ اردیبهشت به شناسه یکتا تبدیل شده است به ۷۴۲  هزار و ۲۷۷ مجوز رسید که از این تعداد سهم اصناف ۷۰۴ هزار و ۷۲۳ مجوز است.

اصناف زیرمجموعه وزارت صمت با تبدیل ۲۹.۱ درصد، سازمان ملی استاندارد با تبدیل ۲۸.۴ درصد، وزارت ورزش و جوانان با تبدیل ۹.۶ درصد و سازمان نظام پزشکی با تبدیل ۶.۸  درصد از کل مجوزهای کاغذی خود را به شناسه یکتا در صدر جدول قرار دارند.

از سوی دیگر براساس آخرین داد‌ه‌ها دستگاه‌های قوه قضائیه، وزارت تعاون، وزارت اموزش و پرورش، شهرداری‌ها، وزارت کشور، وزارت علوم، بانک مرکزی و سازمان محیط زیست در تبدیل مجوزها ضعیف‌ترین عملکرد را از خود نشان داده و در این فرایند ناموفق بوده‌اند.

استان‌ها موفق در تبدیل مجوز‌ها

بررسی آمارهای تبدیل کلیه مجوزها نشان می‌دهد که استان‌های «چهارمحال و بختیاری»، «گیلان»، «لرستان» و «همدان» در صدر جدول تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا قرار دارند. در این استان‌ها به ترتیب ۱۶.۹ درصد، ۱۶ درصد، ۱۵.۷ درصد و ۱۳.۶ درصد از مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا تبدیل شده است.

اما در مقایسه استان‌ها در تبدیل مجوزهای صنفی کاغذی به شناسه یکتا همچنان رتبه نخست متعلق به «لرستان» است. در  این استان ۴۷.۷ درصد از مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا تبدیل شده است. استان‌های «همدان»، «چهارمحال و بختیاری» و «گیلان» در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند. در هر یک از این استان‌ها به ترتیب ۳۷.۷ درصد، ۳۷.۵ درصد، ۳۶.۱ درصد از مجوزهای صنفی کاغذی به شناسه یکتا تبدیل شده است.

همچنین، استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، فارس، اصفهان، ایلام و کردستان در قعر جدول رتبه بندی تبدیل مجوزهای صنفی کاغذی به شناسه یکتا قرار دارند.

 

منبع: ecoiran-63536

نظر شما