شناسهٔ خبر: 66664566 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

اعتبار مجوزهای کاغذی تمام شد | امکان تداوم تبدیل مجوزهای برقرار است

طبق قانون، از فردا مجوزهای کاغذی فاقد اعتبار است و خدمات دولتی به آنها ارئه نمی شود؛ اما بنا بر اطلاعیه مرکز ملی بهبود محیط کسب‌وکار، همچنان درگاه ملی مجوزها فعال است و امکان اخذ شناسه یکتا یا تبدیل مجوز کاغذی وجود دارد و افراد فاقد مجوز می

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین، مرکز ملی بهبود محیط کسب‌وکار در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: آن دسته از کسبه و فعالان اقتصادی که هنوز مجوز کاغذی خود را الکترونیکی نکرده‌اند و اسمشان در qr.mojavez.ir وجود ندارد، نگران نباشند، امکان اخذ سریع، غیرحضوری و رایگان شناسه یکتا از طریق مراجعه به درگاه ملی مجوزها به نشانی mojavez.ir در تمام ساعات شبانه‌روز همچنان وجود دارد.

در متن اطلاعیه این مرکز آمده است: در اجرای آخرین مرحله از قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار یعنی تبدیل همه مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا، با همت اتاق‌های اصناف، اتحادیه‌های صنفی و تشکل‌های اقتصادی سراسر کشور طی هفته‌های منتهی به ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ تعداد قابل‌توجهی مجوز کاغذی، الکترونیکی و برای آنها شناسه یکتا صادر شد.

ازآنجاکه با حکم تبصره ۷ ماده ۱ قانون تسهیل صدور مجوزها آن دسته از فعالان اقتصادی که شناسه یکتا ندارند، از این به بعد فاقد مجوز تلقی می‌شوند، از همه فعالان اقتصادی که هنوز مجوز کاغذی خودرو شناسه یکتا نکرده‌اند و آن دسته از فعالان اقتصادی که تاکنون هیچ مجوزی نگرفته‌اند دعوت می‌شود با مراجعه به درگاه ملی مجوزها به نشانی mojavez.ir به‌راحتی مجوز دریافت کنند و اگر مجوز کاغذی دارند مجوز کاغذی خود را به شناسه یکتا تبدیل نمایند. امکان تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا در روزهای آینده نیز ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

اگر مجوز کاغذی و قدیمی را به الکترونیک تبدیل نکنیم، چه می‌شود؟

یادآوری می‌شود با همت مراکز فناوری اطلاعات برخی دستگاه‌ها، برای فعالان اقتصادی آنها شناسه یکتا در حال صدور است که برای این دسته از فعالان اقتصادی نیز در بانک اطلاعات کسب‌وکارهای ایران به نشانی qr.mojavez.ir در روزهای آینده، شناسه یکتا و صفحه اختصاصی ایجاد و صدور شناسه یکتا با پیامک به اطلاع ایشان خواهد رسید.

دبیرخانه هیات مقررات زدایی از آن دسته دستگاه‌های اجرایی که زمینه فنی الکترونیک شدن مجوزهای کاغذی‌شان را فراهم نکرده‌اند شامل وزارتخانه‌های کشور، ارشاد، علوم، و آموزش‌وپرورش، درخواست می‌کند در اسرع وقت کوتاهی مربوطه را جبران کنند تا صاحبان مجوزهای این دستگاه‌ها، بدون مجوز تلقی و دچار مشکل نشوند.

آن دسته از کسبه و فعالان اقتصادی نیز که هنوز مجوز کاغذی خود را الکترونیکی نکرده‌اند و اسمشان در qr.mojavez.ir وجود ندارد، نگران نباشند، امکان اخذ سریع، غیرحضوری و رایگان شناسه یکتا از طریق مراجعه به درگاه ملی مجوزها به نشانی mojavez.ir در تمام ساعات شبانه‌روز همچنان وجود دارد. در صفحه اول درگاه ملی مجوزها، فیلم آموزشی دو دقیقه‌ای این تبدیل آسان وجود دارد و امکان آن برای همه فراهم است.

مرکز ملی بهبود محیط کسب‌وکار از سازمان فناوری اطلاعات، دبیرخانه هیات عالی نظارت بر تشکل‌های صنفی، اتاق‌های اصناف و تشکل‌های اقتصادی سراسر کشور که در اجرای موفق آخرین مرحله از قانون تسهیل صدور مجوزها همکاری کردند صمیمانه سپاسگزاری می‌کند و امیدوار است آثار مثبت اجرای این قانون در ماه آینده در اقتصاد ایران کاملاً قابل‌مشاهده باشد.

نظر شما