شناسهٔ خبر: 66668221 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

نویسنده رمان «آوازهای روسی»:

«هیژده چرخ» روایتی دقیق، صمیمی و خوشخوان است / روایت‌ها بعد از نویسنده ماندگار می‌شوند

قم - نویسنده رمان «آوازهای روسی» با بیان اینکه کتاب «هیژده چرخ» از آن دست روایت‌های متفاوت است که از زاویه‌ای بدیع به حرم حضرت معصومه (س)می‌پردازد، گفت: «هیژده چرخ» روایتی دقیق، صمیمی و خوشخوان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، سید احمد مدقق در نشست معرفی کتاب «هیژده چرخ» در جمع دانش‌آموزان دبیرستان شهید هادی کریمی گفت: روایت‌نویسی در دوره قاجار مرسوم بود اما به طبقه اشراف و پادشاهان اختصاص داشت و ما بیشتر از منظر آنها اتفاق‌ها را می‌خوانیم و خیلی گزارشی از زندگی معمولی آدم‌های آن زمانه به دست ما نرسیده است.

نویسنده رمان «آوازهای روسی» اضافه کرد: در زمانه ما اما روایت‌نویسی و شرح اتفاقات و رویدادها گسترش پیدا کرده است و آن‌قدر وسیع شده است که دیگر به طبقه اشراف اختصاصاً ندارد.

این نویسنده تصریح کرد: روایت‌ها می‌مانند و بعد از نویسنده به زندگی خود ادامه می‌دهند و برای نسل‌های بعد به یادگار خواهند ماند.

مدقق افزود: کتاب «هیژده چرخ» از آن دست روایت‌های متفاوت است که از زاویه‌ای بدیع به حرم حضرت معصومه (س) می‌پردازد و از این رهگذار انگار ما با یک مکان تازه که تا کنون دقیق آن را مشاهده نکرده‌ایم مواجه می‌شویم.

وی ادامه داد: نویسنده در این کتاب آن‌قدر دقیق و صمیمی روایت خود را نوشته است که مخاطب بعد از خواندن کتاب احساس می‌کند یک بازدید مفصلی از حرم داشته است و تا روزها مزه این زیارت همراه او خواهد ماند.

«هیژده چرخ» روایتی دقیق، صمیمی و خوشخوان است / روایت‌ها بعد از نویسنده ماندگار می‌شوند

این نویسنده بیان کرد: اهمیت «هیژده چرخ» در دقت نویسنده به زوایای پنهان حرم است. همان‌جاهایی که ما به راحتی از کنار آن‌ها عبور می‌کنیم و دقت کافی برای تماشای آن‌ها به خرج نمی‌دهیم.

کتابخوانی توسعه فردی را به‌همراه دارد

همچنین یونس عزیزی نویسنده کتاب «هیژده چرخ» در این نشست با اشاره به ضرورت توسعه فردی گفت: توسعه فردی مفهومی است که ممکن است به گوشتان خورده باشد و توسعه فردی مجموعه‌ای مهارتهایی است که در روابط اجتماعی، کاری و تحصیلی باعث می‌شود عمکرد بهتری داشته باشیم.

وی یکی از راه‌های رسیدن به توسعه فردی را کتاب خواندن عنوان کرد و یادآور شد: کتاب خواندن تاثیرات مهمی روی ذهن و عملکرد انسان دارد و فواید زیادی به همراه دارد.

عزیزی با بیان اینکه دانش‌آموز برایش موضوعیت دارد و معتقد است اگر بخواهیم به توسعه فردی برسیم باید از آموزش‌وپرورش شروع کنیم، گفت: همانطور که ما برای تقویت عضله‌های بدن ورزش می‌کنیم برای مطالعه از ماهیچه حافظه استفاده می‌کنیم و این فرایند باعث می‌شود که ذهن و مغز شما به یک ماهیچه پرقدرت تبدیل شود.

نویسنده رمان «چپ‌دست‌ها» تاکید کرد: به نظرم باید بهترین کتاب‌ها، بهترین نویسنده‌ها و بهترین برنامه‌ها مدارس شکل بگیرد تا فرهنگ کتابخوانی توسعه پیدا کند و از این رهگذر نسلی کتابخوان‌تر و فرهیخته‌تر برای آینده داشته باشیم.

نظر شما