شناسهٔ خبر: 66668027 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی هنری مباهله با اهتمام بنیاد بین‌المللی غدیر

لیلا امیدی

نهمین همایش تبیینی ترویجی مباهله به طور همزمان در 37 نقطه از داخل و خارج از کشور و همچنین نخستین جشنواره فرهنگی هنری مباهله در سطح ملی با هدف تولید محتواهای فرهنگی و هنری توسط فرهیختگان حوزوی و دانشگاهی و اصحاب فرهنگ و هنر برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، حسن مشتاقی -معاون اجرایی و برنامه‌ریزی بنیاد بین‌المللی غدیر- با اعلام این خبر گفت: بنیاد بین‌المللی غدیر در راستای اهداف مقدس خود در طول 8 سال گذشته  هشت دوره همایش تبیینی ترویجی مباهله را با همکاری مراکز حوزوی و دانشگاهی برتر کشور برگزار کرده است.

وی ادامه داد: در سال  جاری علاوه بر برگزاری نهمین همایش تبیینی ترویجی مباهله به طور همزمان در 37 نقطه از داخل و خارج از کشور، ‌نخستین جشنواره فرهنگی هنری مباهله را در سطح ملی با هدف تولید محتواهای فرهنگی و هنری توسط فرهیختگان حوزوی و دانشگاهی و اصحاب فرهنگ و هنر برگزار خواهیم کرد.

این عضو هیئت امنای بنیاد بین المللی غدیر اظهار کرد: :رویداد عظیم مباهله سند حقانیت اهل‌بیت پیامبر گرامی اسلام(ص) است که در آیه شریفه 61 سوره مبارکه آل عمران به آن اشاره شده است و  در طول سال‌های اخیر با گرامیداشت این رویداد عظیم تاریخی با مشارکت اهالی علم و فرهنگ ،‌ اندیشمندان و پیروان سایر ادیان آسمانی و اجرای برنامه‌هایی نظیر برگزاری جشن و سرور،‌ مسابقات فرهنگی،‌ جشنواره شعر و سرود و ... معارف مباهله در سطح جامعه و برای عموم مردم معرفی و به یک فرهنگ تبدیل شده است.

وی در ادامه افزود:‌ با همه کارهایی که تاکنون درباره شناساندن رویداد عظیم مباهله انجام شده است،‌ همانگونه که مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای (مد ظله‌العالی) درباره اهمیت مباهله فرمودند ( ...هیچ  سابقه نداشته است که در راه تبلیغ دین و بیان حقیقت، پیغمبرصلی اللّه علیه و آله و سلّم دست عزیزان خود، فرزندان خود و دختر خود وامیرالمومنین علیه السّلام را ـ که برادروجانشین خود هست ـ بگیرد و بیاورد وسط  میدان؛ استثنایی بودن روز مباهله به این شکل است....)، توسعه و گسترش برنامه‌های تبیینی و ترویجی رویداد عظیم مباهله و تولید ادبیات علمی پیرامون آن امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر است که به همین جهت این بنیاد با همکاری نهادهای آموزشی و فرهنگی اقدامات موثر و ماندگاری را در این زمینه انجام داده و خواهد داد.

انتهای پیام

نظر شما