شناسهٔ خبر: 66667499 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دیپلماسی‌ایرانی | لینک خبر

نامزد تصدی وزارت دفاع روسیه: ادغام اقتصاد نظامی در داخل اقتصاد کشور وظیفه من است

صاحب‌خبر -

نامزدی تصدی وزارت دفاع روسیه تاکید کرد اولویت‌دارترین مسائل دفاعی حال حاضر این کشور به «عملیات نظامی ویژه» در اوکراین و تامین سلاح و تجهیزات برای ارتش مربوط می‌شود.

به گزارش ایسنا، «آندری بلوسوف»، معاون اول سابق نخست ‌وزیر روسیه، که اخیرا از سوی ولادیمیر پوتین در دور جدید ریاست جمهوری‌اش به عنوان گزینه وزارت دفاع معرفی شده امروز سه‌شنبه گفت: تامین تسلیحات برای نیروهای مسلح روسیه حتما به عنوان یکی از اولویت‌های ما در مقام وزیر دفاع خواهد بود.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، بلوسوف در جلسه بحث و مناظره در شورای فدراسیون روسیه گفت: «عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین در جریان است. البته تمامی مسائل فوری در حال حاضر به این عملیات مربوط می‌شوند. در درجه اول مسائل مربوط به تجهیز نیروهای شرکت کننده در این عملیات و تضمین عرضه مدرن‌ترین تجهیزات نظامی و ویژه شامل مهمات توپخانه، موشک، تجهیزات محافظت شخصی نظامیان، سامانه‌های مخابراتی ویژه، پهپادها، تجهیزات جنگ الکترونیک و دیگر تجهیزات قرار دارند.»

بلوسوف یادآور شد که وظیفه اصلی وزارت دفاع روسیه استخدام نیروهای رسمی برای ارتش این کشور است و بحثی درباره بسیج سرباز برای این ارتش مطرح نیست.

او تاکید کرد: «ولادیمیر ولادیمیروویچ پوتین، رئیس جمهوری فدراسیون روسیه اعتماد بالایی را به من داشته است.»

بلوسوف در ادامه صحبت‌هایش خاطرنشان کرد، پوتین ادغام اقتصاد نظامی در داخل اقتصاد کشور را به عنوان یک وظیفه تعیین کرده که به معنی افزایش راندمان هزینه‌های نظامی است.

این نامزد تصدی وزارت دفاع روسیه افزود: «رئیس جمهور روسیه دو وظیفه کلیدی را برای من تعیین کرده است. اولین مورد تضمین ادغام کامل اقتصاد نیروهای مسلح روسیه در درون اقتصاد کلی کشور با در نظر گرفتن رشد عینی هزینه‌ دفاعی که هم‌اکنون از میزان ۶.۷ درصد تولید ناخالص داخلی روسیه فراتر رفته، است.»

این مقام روسیه همچنین تاکید کرد در دوران رهبری «سرگئی شویگو»، وزیر دفاع در حال کناره‌گیری روسیه، یک نظام مدرن برای نیروهای مسلح روسیه شکل گرفت و او به شخصه به مسئولیت‌های خود اشراف دارد.

وی اضافه کرد: «من کاملا از مسئولیت خود به کشورم، به مردم روسیه، به رئیس جمهور روسیه مطابق با انتصاب برنامه‌ریزی شده من در این سمت اشراف دارم و از همه نیرو، سلامت و در صورت لزوم از جانم برای حل وظایف محوله خواهم گذاشت.»

نظر شما