شناسهٔ خبر: 66667386 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

رئیس پلیس فتا ایلام عنوان کرد؛

جویندگان کار در منزل، قربانیان جدید کلاهبرداری

رئیس پلیس فتا ایلام گفت: آگهی‌های کار در منزل در وب‌سایت دیوار و شبکه‌های اجتماعی درج شده به عاملی برای کلاهبرداری تبدیل شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج ،«علی‌رضا یعقوبی اظهار کرد: بررسی پرونده‌های قضایی واصله به پلیس فتا نشان می‌دهد آگهی‌های کار در منزل در وب‌سایت دیوار و شبکه‌های اجتماعی درج شده و برخی شهروندان استان ایلام با صاحب آگهی ارتباط برقرار کرده و توافق نموده‌اند که شهروندان اطلاعات کارت بانکی خود را در اختیار صاحب آگهی قرار داده و در ازای این کار، سود ماهیانه دریافت نمایند.

رئیس پلیس فتا استان ایلام افزود: در شیوه دیگر کلاهبرداری، صاحب آگهی وجه (حاصل از کلاهبرداری) را به کارت شهروند ایلامی واریز و صاحب کارت آن را به ارز دیجیتال تبدیل و به کیف پول دیجیتال صاحب آگهی واریز نموده است.

وی صاحبان اینگونه آگهی‌ها افراد کلاهبرداری هستند که از کارت بانکی دیگران استفاده می‌کنند تا به راحتی شناسایی نشوند.

رئیس پلیس فتا استان ایلام بیان داشت: متاسفانه در این موارد به علت سوء استفاده از کارت بانکی شهروندان ایلامی توسط صاحبان آگهی‌های کاریابی، شهروندان ایلامی به عنوان متهم پرونده‌های کلاهبرداری اینترنتی همزمان در چندین استان تحت پیگرد قانونی قرار گرفته‌اند.

یعقوبی در پایان تصریح کرد: توصیه می‌شود این روش‌های کلاهبرداری را بشناسید و اطلاعات حساب و کارت بانکی خود را در اختیار دیگران قرار ندهید چرا که در صورت وقوع جرم، صاحب کارت باید پاسخگو باشد.

نظر شما