شناسهٔ خبر: 66667192 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ادیان نیوز | لینک خبر

بمباران هوایی تهران در توئیت ایلان ماسک چه معنایی دارد؟ - ادیان نیوز

تحریریه ادیان نیوز با بررسی توییت جنجالی ایلان ماسک و بمباران برج میلاد به تحلیل حضور ترامپ در این تصویر پرداخته است. ظاهرا این پست یک تبلیغ انتخاباتی ترامپ.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس اجتماعی ردنا (ادیان نیوز)، این گرایشات «ترامپی» همیشه در «ایلان ماسک» وجود داشته اما می‌توان گفت با این پست توئیتری به اوج خودش رسیده باشد.

لحظاتی قبل تصویر توئیت بمباران هوایی تهران در صفحه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) با سرعت به یکی از سوژه‌های مهم دنیای مجازی تبدیل شد.

حضور عنصر «ترامپ» در تصویری با پشت زمینه «برج میلاد» و شهری که زیر بمباران شدید هوایی قرار گرفته بسیار خودنمایی می کند.

از کنار این تصویر به راحتی نگذرید. به هرحال دنیای تجارت آنقدری بزرگ است که ماسک و ترامپی که دائما با یک‌دیگر نزاع و شوخی می‌کند را، به یک‌باره دوستان گرمابه و گلستان کند.

اما جهان سیاست نمی‌تواند به یک باره آنقدر کوچک شود که ما فکر کنیم هدف این توئیت یک تبلیغ انتخاباتی از ترامپ است و بس.

ایلان ماسک هم برای خودش یک پا ترامپ است!

ایلان ماسک (یهودی طرفدار صهیونیست) در این توییت با نشان دادن تصویری عجیب که بمباران در تهران را نشان می‌دهد، نوشت: وقتی یک پست بسیار هیجانی میزاری و بلافاصله برای خواب آماده میشی!

جالب است بدانید ایلان ماسک همواره به صورت رسمی اعلام کرده است: “نمی‌دانم ازنظر ژنتیکی هم یهودی هستم یا نه! اما از نگاه آرمانی یهودی هستم.”

ایلان ماسک چندی پیش نیز در پیامی از دولت آمریکا خواست نسبت به دانشجویان حامی فلسطین و اعتراضات دانشگاهی در آمریکا سیاست تندی اعمال کند. او از دولت آمریکا خواست تمام دانشجویان معترض و حامی فلسطین را از آمریکا اخراج کند!

اگر این پست صرفاً یک تبلیغ انتخاباتی از ترامپ باشد، چرا تصاویر با پس‌زمینه بمباران تهران طراحی شده است؟!

می‌توان مدعی شد برخی از ناآرامی‌ها و جریان اعتراضات دانشجویی در آمریکا کارتی است که ستاد انتخاباتی ترامپ با آن برای بدنام کردن هرچه بیشتر بایدن در اذهان عمومی بازی می‌کند. با این حساب این توئیت او می‌تواند صرفاً یک تبلیغ انتخاباتی و حمایت از ترامپ در انتخابات آینده ایالات متحده قلمداد شود.

ترامپ، برج میلاد و بمباران شهری

اما سوال مهم‌تر این است: اگر این پست صرفاً یک تبلیغ انتخاباتی از ترامپ بود، چرا تصاویر با پس‌زمینه بمباران تهران طراحی شده است. شاید بتوان گفت برای جنجال بیشتر درواقع یک شانتاژ پرسروصدای رسانه‌ای را انتخاب کرده. آیا وی می‌توانست از تم و موضوع جنگ روسیه و اوکراین و آوارگی هزاران یهودی نیز در این تصویر استفاده کند؟

پاسخ خیر است. چون در این صورت باید ترامپ و هواپیمای جیمبوی آن را کجای تصویر جای می‌داد؟!

به هر حال هر چه باشد این بازنمایی نماد و نشانه‌های نهفته در تصویر بسیار معنادار است. برد رسانه‌ای اینکه تصویر برج میلاد و بمباران فضای شهری بیشتر معنادار است یا وجود عنصر ترامپ؟

بازی کردن ماسک در زمین ترامپ به غیر از منافع اقتصادی و تاحدودی در برداشت اولیه او را قاتل اقتصاد ایران معرفی کردن، شاید گوشه‌ی از معادلات جدید آینده در پس پرده سینمایی این ماجرا نهفته باشد، اما همه موضوع نیست.

ماجرای تیک آبی و اعتراض رهبران یهودیان صهیونیست

البته تر و خشک را نباید باهم سوزاند. ایلان ماسک فردی است که با شعار آزادی بیان (شما بخوانید منفعت و سودآوری) از اکتبر سال گذشته صفحه و حساب رسمی مقام رهبری ایران را مزین به تیک آبی کرد. در ادامه او در برابر مخالفین زیاد خویش بسیار مقاومت کرد. حتی ۱۶۰ نفر از رهبران یهودی جهان در بیانیه‌ای از ایلان ماسک خواسته بودند تیک آبی به حساب توییتر آیت‌الله سید علی خامنه‌ای را بردارد چرا که این اقدام او مشروعیت دادن به فضای یهودی‌ستیزی در جهان است! البته ایلان ماسک از اقدام خود یک قدم نیز عقب‌نشینی نکرد.

تمام شواهد و آمارها نشان می‌دهند سالیان سال است که نمایندگان و پیروان کلیمیان (یهودیان)، زرتشتیان، ارامنه و بسیاری دیگر از اقلیت‌های دینی و مذهبی تحت رهبری آیت‌الله العظمی خامنه‌ای زندگی مسالمت‌آمیز و برادرانه‌ای در کشور ایران دارند. رهبر ایران همواره از فضای وحدت آمیز میان ادیان ابراهیمی در ایران حمایت کرده و حیات صلح‌آمیز پیروان ادیان مختلف جهانی در ایران نمونه‌ای از زیست اجتماعی و واقعیتی کتمان‌ناپذیر است.

حال به نظر می‌رسد لابی یهود در پی استفاده ابزاری از ایلان ماسک برای ایجاد فضای روانی و متشنج در جهت پیشبرد اهداف سلطه‌جویانه‌ی خودشان در ایران و منطقه نیز هستند. صهیونیست کماکان پس از ناکامی‌های اجتماعی و سیاسی اخیر خودش، می‌خواهد از سرمایه نمادینی به نام ایلان ماسک استفاده ابزاری کند.

به نظر شما ایلان ماسک با گذاشتن چنین پستی چه سودی می‌برد؟

توئیت جنجالی ایلان ماسک نسبت به ایران یک ایرانی زیر توئیت جنجالی ایلان ماسک نسبت به بمباران ایران نوشته بود این آرزو را به گور خواهید برد

 

یادداشتی از محمد پناه زاده

نظر شما