شناسهٔ خبر: 66667159 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان خبر داد؛

ارسال بیش از ۱۰۰ اثر به پویش سرود «شهید وطن» همدان

«ابراهیمی‌هژیر» با اشاره به ارسال بیش از ۱۰۰ اثر به پویش سرود «شهید وطن» گفت: پویش در رده سنی ۷ تا ۱۷ سال برگزار شد که در بخش دابسمش ۸۷ اثر و در همخوانی و سرود همگانی ۴۵ اثر به دبیر خانه رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، آیین اختتامیه پویش سرود «شهید وطن» ویژه دانش آموزان مدارس در راستای گرامیداشت شهدای استان همدان، با همکاری کنگره ملی هشت هزار شهید استان و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مشارکت معاونت فرهنگی شهرداری، صدا و سیما، آموزش و پرورش، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاعی مقدس همدان و سازمان بسیج دانش آموزی برگزار شد.

«معصومه ابراهیمی‌هژیر» مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان با اشاره به ارسال بیش از ۱۰۰ اثر به پویش سرود «شهید وطن» اظهار داشت: پویش در رده سنی ۷ تا ۱۷ سال برگزار شد که در بخش دابسمش ۸۷ اثر و در همخوانی و سرود همگانی ۴۵ اثر به دبیر خانه رسید.

وی افزود: از بین این آثار ۴ گروه در بخش همخوانی ، ۲ گروه در بخش سرود و ۷ نفر در بخش دابسمش به عنوان برگزیده با رای و نظر هیئت داوران انتخاب شدند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان با بیان اینکه سرود و آواهای انقلابی از ابتدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مورد توجه بوده است، عنوان کرد: سرود در حفظ ارزش‌های اسلامی و حماسه سازی ملت نقش موثری داشته است.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص سرود، افزود: سرود یکی از ظرفیت‌های هنری گرانبها برای گسترش ارزش‌های معرفتی و عملی است. ترکیب بدیعِ شعر و صدا و آهنگ در اجرای دسته‌جمعی، راز اثرگذاری استثنائی سرودهای مذهبی و ملّی در همه جای جهان است، و بحمدالله ذوق و سلیقه و هنر ایرانی، در این بخش هم توانسته است کشور عزیز ما را در شمارِ سرآمدان قرار دهد.

ابراهیمی‌هژیر بیان داشت: ستاد کنگره هشت هزار شهید استان همدان در راستای ایجاد روحیه ایثار و شهادت در سطح مدارس استان همدان هم زمان با دهه فجر و گرامی داشت روز بزرگداشت شهدا پویش سرود با عنوان شهید وطن را با هدف گسترش روحیه جهاد ، شهادت و تقویت روحیه دینی نسبت به ارزش‌ها و دستاوردهای اسلام و انقلاب در راستا جهاد تبیین و جهاد امید آفرینی آغاز کرد.

وی در پایان متذکر شد: آنچه برای ما مهم است ایجاد این شور، نشاط، غیرت و امید در نگاه شما دختران و پسران است که با افتخار در مورد شهید سرود خواندید که این همدلی و هم آوایی شما برای ما بسیار ارزش دارد.

انتهای پیام/

 

نظر شما