شناسهٔ خبر: 66667146 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

رئیس فدراسیون هندبال

جنگ نابرابری با رقبا داریم

روزنامه جوان

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: هندبال ایران در سالی که گذشت اوضاع چندان جالبی نداشت، به‌خصوص در رده بزرگسالان که نتوانست انتظارات را بر آورده کند. دیروز رئیس فدراسیون هندبال در نشست خبری با اصحاب رسانه از وضعیت سخت سال گذشته و برنامه‌ها برای آینده هندبال گفت. 
علیرضا پاکدل گفت: «نگاه ما در بحث تیم‌های ملی در دو بخش تقسیم‌بندی شده است؛ در بخش بزرگسالان عملکرد خوبی نداشتیم. در این بخش هفت تا هشت کشور برای سکو می‌جنگند و ما هم در این چند سال هم در بخش سهمیه جهانی و هم سکو موفق نبودیم. تلاش می‌کردیم، اما می‌دانستیم کار سخت است. به رقابت‌های انتخابی المپیک رفتیم، اما نتیجه نگرفتیم. ما در ادوار قبل هم به المپیک نرسیدیم.»
او درخصوص انتخاب کادر فنی تیم ملی گفت: «انتخاب کادر تیم ملی را به سازمان تیم ملی گفته‌ایم که بعد از رقابت‌های لیگ و یک دوره استراحت، اردوی تیم ملی بزرگسالان را تشکیل دهیم. برای مربی خارجی گزینه‌ها را رصد می‌کنیم. با وجود اینکه رویدادی نداریم، اما قصد داریم تیم را به یک تورنمنت خارجی بفرستیم، اردو داشته باشیم و تیم رها نخواهد شد. در کنار آن به بازیکنان جوان هم فرصت خواهیم داد.»
رئیس فدراسیون هندبال ادامه داد: «از بدنه کادر فعلی یکی، دو نفر حفظ می‌شوند. آسیب‌شناسی را برای مسابقات بحرین و علل ناکامی داشتیم. بخشی از این علل بازیکنان، بخشی فدراسیون و کادر فنی بود. تلاش می‌شود ایرادات برطرف شود. در کنار آن گزینه‌های خارجی را هم رصد خواهیم کرد، اما باید بتوانیم با دقت‌نظر بیشتر از قبل و اصلاح کردن نگاهمان نسبت به مربی خارجی این انتخاب را انجام دهیم. از طرفی مربیان داخلی هم گزینه ما خواهند بود تا در نهایت برسیم به این نکته که کدام راهکار مناسب است. با رحیم‌زاده بعد از لیگ اردوی بزرگسال را تشکیل خواهیم داد.»
پاکدل در مورد انتقاد از اینکه چرا هندبال تلاش می‌کند، اما این تلاش دیده نمی‌شود، گفت: «باید قبول کنیم تیم‌های هندبال در آسیا رشد کرده‌اند و هزینه می‌کنند. برخی مربی از اسپانیا و بارسلونا آورده‌اند و دائم در تورنمنت و اردو هستند، اما ما نمی‌توانیم این شرایط را فراهم کنیم. نه تنها هندبال، بلکه رشته‌های توپی دیگر هم به دلیل اینکه تعداد نفرات زیاد است و هزینه‌ها بالا رفته نمی‌توانند و باید قبول کنیم در این شرایط در مقایسه با برنامه‌ریزی تیم‌هایی مانند ژاپن که سهمیه المپیک گرفته، جنگ، جنگ نابرابری است. ما مشکلات بزرگسالان را می‌دانیم و عملکرد خوبی هم نداشتیم. من به شخصه توقع کسب سهمیه جهانی از تیم را داشتم، اما نشد و از عملکرد تیم راضی نبودم.»

نظر شما