شناسهٔ خبر: 66667049 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در سطح ۴ هکتار از مزارع قزوین انجام شد؛

اجرای طرح پایلوت استفاده از مالچ های استاندارد در قزوین

قزوین- رییس گروه توسعه پایدار و امور فناوری سازمان جهاد کشاورزی قزوین از اجرای طرح پایلوت استفاده از مالچ های استاندارد در کشت زیر پلاستیک در این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، فاطمه قاسمی در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی و روز مزرعه جهت معرفی این محصول به کشاورزان که با حضور کارشناسان معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی و کارشناسان جهاد کشاورزی استان قزوین و ۵۰ نفر از صیفی کاران منطقه خرمدشت شهرستان تاکستان برگزار شد از اجرای طرح پایلوت استفاده از مالچ های استاندارد در کشت زیر پلاستیک خبر داد و اظهار کرد: با هدف معرفی مالچ های استاندارد و پایدار توسط یک شرکت دانش بنیان در تولید محصولات پلمیری و پلاستیکی انجام شده است.

وی افزود: این طرح در سطح ۴ هکتار از مزارع صیفی کاری روستای طرویزک شهرستان تاکستان و با همکاری مدیریت زراعت و گروه توسعه پایدار و امور فناوری سازمان جهاد کشاورزی اجرا شده است.

قاسمی گفت: با توجه به فصل کشت سبزی و صیفی در اراضی کشاورزی و لزوم جلوگیری از آلودگی‌های زیست محیطی به دلیل پراکنده شدن نایلون در مزارع کشت زیر پلاستیک، تولید پلیمرهای مقاوم و پایداری سازی این محصولات قبل از تخریب در سطح زمین ضرورت دارد.

وی خاطرنشان کرد: حفظ رطوبت خاک، مصرف بهینه آب، تسریع در جوانه زنی و کنترل علفهای هرز از مهمترین مزایای کشت زیرپلاستیک است که البته تخریب سطوح نایلونی و عدم امکان جمع آوری سطوح نایلونی مورد استفاده و آلودگی خاک نیز مهمترین چالش این نوع کشت است.

وی تاکید کرد: معرفی فناوری‌های نوین در تولید محصولات پلیمری پایدار و استاندارد و معرفی به کشاورزان مهمترین هدف سازمان جهاد کشاورزی برای این نوع کشت است.

نظر شما