شناسهٔ خبر: 66666898 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

بیش از ۹۸ درصد خانوار روستایی یزد از نعمت گاز برخودارند

مدیر روابط‌عمومی شرکت گاز استان یزد گفت: در حال حاضر ۹۸/۴ درصد خانوار روستایی از گاز بهره‌مند هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد، به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان یزد، علیرضا بشیری با بیان اینکه ۷۳۹ روستا از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند، اظهار کرد: در حال حاضر ۹۸/۴ درصد خانوار روستایی از گاز طبیعی بهره‌مند و تنها ۱/۶ درصد از روستاهای استان یزد بدون گاز هستند.

وی با بیان اینکه تاکنون در سطح استان یزد ۱۲ هزار و ۷۸۴ کیلومتر شبکه‌گذاری انتقال گاز طبیعی انجام شده است، اظهار کرد: هم‌اکنون در سطح استان یزد ۲۸۹ هزار و ۶۴ علمک گاز نصب شده است.

مدیر روابط عمومی شرکت گاز استان یزد ادامه داد: تعداد مشترکان شرکت گاز استان ۵۴۵ هزار و ۱۱۸ مشترک است که از این تعداد ۹ هزار و ۹۷۹ مشترک بخش صنعتی و مابقی مشترک خانگی هستند.

بشیری گفت: در بین استان‌های صنعتی، یزد به لحاظ درصد مشترکان شرکت گاز وضعیت مطلوبی دارد.

وی ادامه داد: ۲۴ شهر در سطح استان یزد وجود دارد که همه این شهرها و همچنین ۷۳۹ روستا از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

مدیر روابط‌عمومی شرکت گاز استان یزد با بیان اینکه دولت کنونی اهتمام ویژه‌ای برای برخورداری مناطق مختلف از نعمت گاز دارد، بیان کرد: از تعداد روستاهای برخوردار از نعمت گاز، تعداد ۱۰۵ روستا و همچنین یک شهر در دولت کنونی گاز کشی شد.

بشیری افزود: در دولت سیزدهم، به یک هزار و ۷۲۴ واحد صنعتی گازرسانی شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۹۸/۴ درصد خانوار روستایی از گاز بهره‌مند هستند، تصریح کرد: ۱۰۰ درصد مناطق شهری استان یزد گاز کشی شده و خانوار شهری از نعمت گاز برخوردار هستند.

بشیری در رابطه با وضعیت گازرسانی به ۱/۶ درصد خانوار روستایی محروم از گاز شهری بیان کرد: برخی روستاهای استان یزد از جمله رباط پشت بادام، خرانق، دربید، حاجی‌آباد زرین، درند و … به لحاظ فاصله زیادی که با خط انتقال دارند و سرانه آنها بیش‌ازحد مجاز است، بر اساس قانون، نیاز به اخذ مجوز از وزیر کشور است که در این زمینه نیز رایزنی‌هایی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون ملاک گازرسانی به روستاها، تنها روستاهای بالای ۲۰ خانوار بر اساس سرشماری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی است، گفت: البته برخی روستاهای زیر ۲۰ خانوار هم بنا به دلایلی، چون قرار گرفتن در مسیر خط لوله انتقال و یا قرار گرفتن در مسیر گازرسانی به صنعت، گازرسانی شده است.

نظر شما