شناسهٔ خبر: 66666826 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

عجیب‌ترین خودروی تویوتا به تهران رسید /عکس

طبق اخبار و ویدئوهای منتشرشده، به‌زودی شاهد عرضه تویوتا bZ3 در سامانه خودروهای وارداتی خواهیم بود. این خودرو که طراحی آن با الهام از کوسه کله‌چکشی انجام شده، اخیراً به تهران رسیده است.

صاحب‌خبر -

امیرمسعود عابدین_ طبق اخبار و ویدئوهای منتشرشده، به‌زودی شاهد عرضه تویوتا bZ3 در سامانه خودروهای وارداتی خواهیم بود. این خودرو که طراحی آن با الهام از کوسه کله‌چکشی انجام شده، اخیراً به تهران رسیده است.

تویوتا bZ3 رسماً به‌عنوان دومین مدل از خانواده جدید الکتریکی این برند شناخته می‌شود. این خودروی برقی ابتدا برای بازار چین عرضه شد و حاصل همکاری BYD و FAW تویوتا است. bZ3 بر اساس پلتفرم E-TNGA ساخته شده و طراحی برادر بزرگ‌تر خود یعنی bZ4X را حفظ کرده است. تویوتا طراحی این سری از محصولات خود را از کوسه سرچکشی الهام گرفته و یک نشانه طراحی برای همه مدل‌های خانواده bZ است.

محصول برقی و جدید تویوتا در راه ایران/عکس

bZ3 دارای یک خط سقف روان بوده که با گلگیرهای عقب به‌شدت چین‌خورده در تضاد است. ضریب پسا (درگ، مقاومت هوا) برای بدنه این خودرو ۰٫۲۱۸ اعلام شده است.

محصول برقی و جدید تویوتا در راه ایران/عکس

به گزارش خبرآنلاین، bZ3 در داخل دارای چیزی است که تویوتا آن را «جزیره دیجیتال» می‌نامد؛ یک صفحه‌نمایش اطلاعات-سرگرمی بلند و کشیده در کنار یک کنترلر دایره‌ای شکل. این نمایشگر تنظیمات سیستم تهویه مطبوع و حتی باز کردن صندوق عقب را پشتیبانی می‌کند.

محصول برقی و جدید تویوتا در راه ایران/عکس

گزینه‌های پیشرانه ۱۸۱ و ۲۴۱ اسب بخاری برای این خودرو وجود خواهد داشت. حداکثر سرعت bZ3 به ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. مدل پایه از بسته باتری ۴۹٫۹۲ کیلووات ساعتی استفاده می‌کند که می‌تواند ۵۱۷ کیلومتر مسافت را بر اساس چرخه آزمایش خودروهای سبک چین (CLTC) بپیماید. BYD باتری لیتیومی این مدل را تأمین خواهد کرد.

محصول برقی و جدید تویوتا در راه ایران/عکس

قیمت تویوتا bZ3 از حدود ۲۳ هزار دلار شروع می‌شود و تا ۲۹ هزار دلار بالا می‌رود.

۵۴۳۲۲

نظر شما