شناسهٔ خبر: 66666674 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

نامگذاری بلوار شهر به نام پزشک پرآوازه کرمانشاهی

بلوار زنده‌یاد دکتر فتاح فرخی، پزشک حاذق، مشهور و رکورددار عمل جراحی در یک روز در جنگ تحمیلی با حضور مسئولان و مردم رونمایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، امروز _سه‌شنبه بیست‌وپنجم اردیبهشت‌_ مراسم رونمایی از تابلوی بلوار زنده‌یاد دکتر فتاح فرخی با حضور رئیس سازمان نظام پزشکی، عضو شورای شهر کرمانشاه و خانواده ایشان برگزار شد.

قباد محمدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه در خصوص شخصیت مرحوم فتاح فرخی اظهار کرد: این استاد بااخلاق در دهه ۵۰ و در سال‌هایی که حتی پزشک عمومی هم کم بود، در تخصص جراحی فارغ‌التحصیل شد.

وی افزود: در دوران انقلاب مجروحان را مخفیانه مداوا و در دوران جنگ تحمیلی نیز درحالی‌که خیلی‌ها مهاجرت کردند، وی همین‌جا ماند و خدمت کرد و رکورددار عمل جراحی در یک روز در جنگ تحمیلی بود.

معروف است که دکتر فرخی در روزهای اوج جنگ تحمیلی که شهر کرمانشاه خالی از سکنه شده بود حتی برای یک روز هم دست از جراحی مصدومان نکشید و بیمارستان امام خمینی را ترک نکرد. او در طول سال‌های جنگ، جز اولین جراحان استان بود جان صدها نفر مجروح و زخمی را نجات داد.

فتاح فرخی استاد پیشکسوت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و رکورددار عمل جراحی طی یک روز در دوران دفاع مقدس بود که علاوه بر علم پزشکی به زبان انگلیسی نیز تسلط کامل داشت و می‌توان گفت ایشان متخصص فرهنگ عمومی و فولکلور انگلیسی بود.

دکتر فرخی از موسسین دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و مؤسس و رئیس بیمارستان بیستون کرمانشاه بود و سال‌ها در این عرصه به مردم خدمت کرد.

بیمارستان خصوصی بیستون طی این سال‌ها زمینه ماندگاری بسیاری از نخبگان پزشکی را در استان کرمانشاه و بسترهای لازم برای عدم مهاجرت آن‌ها را فراهم کرد. دکتر فرخی بخشی از سهام بیمارستان را به پزشکان معروف واگذار کرد تا آن‌ها در کرمانشاه بمانند و به مردم خدمت کنند.

زنده‌یاد فرخی یکی از صاحب‌نظران بحث ایلات و عشایر استان کرمانشاه بود که به ادبیات کردی، فرهنگ قومی و فولکلور محلی این خطه تسلط کامل داشت.

نظر شما