شناسهٔ خبر: 66666411 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان مطرح کرد

کنترل هوشمند خودروهای دارای اضافه بار در شهرهای اصفهان

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان از برخورد قانونی با تخلف اضافه‌بار خودروها در معابر شهری با استفاده از سیستم‌های هوشمند این پلیس خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس ، علی اصغر زارع اظهار کرد: با استفاده از دستگاه‌های هوشمند WIM با تخلف اضافه بار خودروها در معابر برون‌شهری برخورد می‌شود که در صدد هستیم این دستگاه‌ها در معابر شهری نیز نصب شوند.

وی افزود: خودروهای دارای اضافه بار علاوه بر اینکه هدایت و کنترل خودرو را برای رانندگان با مشکل مواجه می‌کند، به آسفالت خیابان‌ها خسارت وارد می‌کند و به زیرساخت‌های شهری نیز آسیب می‌زنند که در این خصوص به پلیس راهور تمام شهرستان‌ها ابلاغ شده تا با این تخلف به طور جدی برخورد کنند.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان گفت: خودروهای دارای اضافه بار علاوه بر اعمال قانون توسط مأموران این پلیس به شهرداری‌ها نیز معرفی و براساس میزان خسارتی که به آسفالت و زیرساخت معابر شهری وارد کردند مجدد توسط آنها جریمه خواهند شد.

زارع با بیان اینکه همه رانندگان، موتورسواران و حتی عابران پیاده ملزم به رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی هستند و باید به قانون احترام بگذارند، گفت: هدف اصلی پلیس از برخوردهای سختگیرانه با رانندگان و موتورسواران متخلف، برقراری نظم در ترافیک شهری و حفظ جان شهروندان است و اگر همه شهروندان قوانین را بشناسند و به آنها مقید باشند پلیس هیچ فردی را جریمه نخواهد کرد.

نظر شما