شناسهٔ خبر: 66666292 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

برگزاری بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی در ساوه

بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی در شهرستان ساوه برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، اصغر مظفری سرپرست اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان ساوه از برگزاری بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی خبر داد و بیان داشت : این برنامه با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی،اداره کتابخانه های عمومی ساوه و مؤسسه فرهنگی هنری مهر امین به مناسبت دهه کرامت و با هدف معرفی مفاخر و مشاهیر در روز دوشنبه مورخ 24 اردیبهشت ماه جاری در محل رستوران سنتی چارستون برگزار گردید.


 دکترخسرو امیرحسینی در آیین بزرگداشت فردوسی ضمن تقدیر و تشکر از برگزار کنندگان اظهار داشت: معرفی و رسالت بزرگانی چون فردوسی؛رسالت همه ماست.

 امیرحسینی گفت:جوانان به دنبال الگو هستند،الگوی زندگی نوجوانان و جوانان،علی الخصوص بعد از پیروزی انقلاب اسلامی امام حسین(ع)،وفاداری حضرت ابوالفضل(ع) و عفاف و حجاب حضرت زهرا(س) می باشد.

وی تصریح کرد: فردوسی را در دینداری، خوشرویی، خردورزی و ... می توان به عنوان یک انسان کامل معرفی کرد، فردوسی در شاهنامه بیش از 500 نمونه درخصوص خرد و عقل سخن مطرح نموده است.


امیرحسینی در خاتمه گفت: فردوسی خرد را برای ساماندهی و توسعه بشری عنصر اساسی می داند و در زمینه فردوسی و شاهنامه فردوسی سخنان مبسوطی را ارائه نمود.

اصغر مظفری سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن خیر مقدم به حاضرین وتبریک ایام و فرا رسیدن ولادت  با سعادت امام رضا (ع)اظهار داشت:  فردوسی به افتخارات ایران کهن جان دوباره بخشیده و به عظمت ایران  و ایرانی پرداخته است و فردوسی مظهر وطن پرستی و ایران دوستی واقعی است و در این درباره می فرماید:

همه سربه تن به کُشتن دهیم از آن به که کشور به دشمن دهیم

مظفری تصریح کرد: این شاعر بزرگوار به طور کلی حافظ تاریخ ایران کهن است،شاهنامه فردوسی جامعه شناسی تاریخی ایران کهن است و یکی از بزرگترین ویژگی ایشان ایمان به اصول  اخلاقی است و دراشعار خود به هیچ وجه حرف رکیک و سخن ناپسند به زبان نیاورده است، چنانچه می گوید:

زخاکیم ، باید شدن سوی خاک

همه جای ترس است و تیمار و پاک
 جهان سربه سر حکمت و عبرت است

چرا بهرهء ما همه غفلت است

نظر شما