شناسهٔ خبر: 66666053 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

نروژ: اوضاع در غزه غیرقابل تحمل است

معاون وزیر خارجه نروژ روز سه‌شنبه در مصاحبه‌ای تاکید کرد که اوضاع در باریکه غزه غیرقابل تحمل بوده و باید کمک‌های بیشتری به این منطقه ارسال شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ معاون وزیر خارجه نروژ روز سه‌شنبه گفت که این کشور از همان ابتدای جنگ غزه در ماه اکتبر بر لزوم آتش‌بس در این باریکه تاکید کرده بود.

وی که با شبکه خبری الجزیره مصاحبه می‌کرد، افزود: «اسرائیل و حماس باید برای رسیدن به راه حل سیاسی به مذاکره بپردازند».

این مقام نروژی اضافه کرد: «فلسطینان این حق را دارند که دارای عضویت کامل در سازمان ملل باشند و به طور جدی درباره برسمیت شناختن فلسطین به عنوان کشور دارای حق حاکمیت کامل فکر می‌کنیم».معاون وزیر خارجه نروژ گفت: «اوضاع در غزه غیرقابل تحمل بوده و ما باید کمک‌های بیشتری به غیرنظامیان ارسال کنیم».

وی در ادامه این مصاحبه افزود: «معتقدیم که مواضع نتانیاهو به دستیابی به راه حل دو دولتی نمی‌انجامد».  آژانس آوارگان فلسطینی سازمان ملل امروز سه‌شنبه اعلام کرد حدود 450 هزار فلسطینی طی یک هفته گذشته بعد از صدور اولین دستور تخلیه از سوی ارتش رژیم صهیونیستی، از رفح گریخته‌اند.  

رفح در جنوب غزه آخرین پناهگاه آوارگان جنگی در غزه است که حدود یک  میلیون و 300 هزار نفر را در خود جای داده و اسرائیل به‌رغم هشدارها درباره وقوع فاجعه انسانی می‌گوید قصد حمله بزرگ به این شهر مرزی را دارد. در شمال غزه هم که اسرائیل حملات خود را در روزهای اخیر تشدید کرده، به گفته معاون سخنگوی سازمان ملل فرحان حق حدود 100 هزار نفر در روزهای اخیر آواره شده‌اند.

نظر شما