شناسهٔ خبر: 66666036 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

گفتگوی ویژه خبری ؛

توجه ویژه دولت سیزدهم به فنی و حرفه ای؛ افزایش بودجه آموزشهای مهارتی گلستان به ۱۰۴ میلیارد تومان

مدیر کل آموزش های فنی و حرفه ای گلستان از افزایش بودجه آموزشهای مهارتی گلستان در سه سال اخیر به 104 میلیارد تومان خبر داد.

صاحب‌خبر -

توجه ویژه دولت سیزدهم به فنی و حرفه ای؛ افزایش بودجه آموزشهای مهارتی گلستان به ۱۰۴ میلیارد تومان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان حمزه کرایلو امشب با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری بیست سیمای گلستان با اشاره به توجه ویژه دولت سیزدهم به آموزش‌های مهارتی گفت: سهم گلستان از بودجه آموزش‌های مهارتی در دولت‌های گذشته حدود ۱۵ میلیارد تومان بود، اما با فعالیت دولت سیزدهم در سه سال اخیر به ۱۰۴ میلیارد تومان افزایش یافته است که برای افتتاح مراکز جدید و توسعه تجهیزاتی هزینه شد.

او افزود: نرخ دسترسی افراد به فضا‌های آموزشی مهارتی نیز تا قبل از دولت سیزدهم ۶ و یک دهم متر مربع بود، اما در دولت سیزدهم به ۹ و هشت دهم متر مربع رسید.

کرایلو ادامه داد: پارسال در استان در مجموع ۶۰ هزار نفر دوره در کلاس‌های آموزش‌های مهارتی شرکت کردند که از این تعداد ۳۴ هزار نفر دوره متعلق به بخش دولتی و ۲۶ هزار نفر دوره در بخش خصوصی بود.

او گفت: این میزان آموزش نفر دوره معادل ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر ساعت آموزش است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای گلستان همچنین گفت: به موجب مصوبه شورای مهارت استان که با حضور دهنوری معاون هماهنگی استاندار تشکیل می‌شود قرار بود کسانی که از ما مدرک می‌گیرند و یا با مجوز ما آموزشگاه ایجاد می‌کنند تسهیلات دریافت کنند که تا کنون محقق نشده است و امیدواریم امسال این مصوبه اجرایی شود.

حمزه کرایلو همچنین با اشاره به کاهش زمان صدور مجوز تاسیس آموزشگاههای آزاد گفت : متقاضیان می توانند برای دریافت مجوز به مراکز فنی و حرفه ای حضوری مراجعه و یا از طریق پرتال سازمان فنی و حرفه ای درخواست خود را ارائه دهند.

او توسعه برنامه‌ها و آموزش‌های مهارتی را در کاهش آسیب‌های اجتماعی و روان شدن مسیر توسعه اشتغال موثر دانست و افزود: در مسابقات بین المللی مهارت که در گرگان در حال برگزاریست با مسیر توانمند سازی مهارتی کشور‌های دیگر آشنا می‌شویم.

نظر شما