شناسهٔ خبر: 66665670 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

مدیرعامل فروشگاه اتکا خبر داد:

عرضه کتاب‌های تقریظی مقام معظم رهبری در فروشگاه‌‌های سراسر کشور

مرتضی اعلمی، معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با اشاره به جایگاه رفیع کتاب گفت: سعی داریم کتاب را در سبد مصرف خانوار نیروهای مسلح وارد کنیم، برای همین کتاب‌های تقریظی مقام معظم رهبری را در فروشگاه‌‌های سراسر کشور عرضه کرده‌ایم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ستاد خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، مرتضی اعلمی، معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و رییس سازمان اتکا با استقبال یاسر احمدوند، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از نمایشگاه کتاب تهران بازدید کرد.

اعلمی درباره اهمیت برگزاری نمایشگاه کتاب گفت: کتاب محصول اصلی و محور توسعه و تمدن است اما دشمن سعی دارد با کالاها و محصولات جایگزین و جذاب، بین مردم و کتاب فاصله بیندازند. چون آنان به خوبی می‌دانند که کسی که کتاب می‌خواند تحت تاثیر هیچ گروه فکری قرار نمی‌گیرد. از این نظر نمایشگاه کتاب کار ارزشمندی است که برای مدتی توجه مردم را به موضوع کتاب و مطالعه جلب می‌کند.

وی ادامه داد: در راستای توسعه کتابخوانی طرحی را در سازمان اتکا با حمایت وزیر دفاع انجام دادیم و آن هم ترویج فرهنگ کتابخوانی بود. سال گذشته کتاب‌هایی را که به تقریظ مقام معظم رهبری رسیده است و مجموعه‌ کتاب‌هایی در رده‌های مختلف سنی برای ارائه در فروشگاه‌های اتکا آماده کردیم و بستری برای خرید مردم فراهم شد.

رییس اتکا ادامه داد: با تدابیر انجام شده و اختصاص بن ۵۰۰ هزار تومانی برای خرید کتاب حدود ۲۰۰ هزار جلد کتاب فروختیم. یکی از مشکلاتی که وجود دارد، سطح دسترسی جامعه هدف و مردم به کتاب است؛ هم دسترسی فیزیکی، هم دسترسی اقتصادی که ما شرایط خرید را به صورت اعتباری و اقساطی و نقد فراهم کردیم.

اعلمی تاکید کرد: این موضوع ما را ترغیب کرد که شرایط را توسعه دهیم، بنابراین هم بر تعداد عناوین کتاب خواهیم افزود و هم میزان سطح دسترسی را افزایش خواهیم داد؛ تا در سراسر کشور شرایط را برای خرید خانواده‌های نیروهای مسلح و ترویج فرهنگ کتابخوانی مهیا کنیم.

وی با اشاره به راه‌اندازی شعبه فروشگاه اتکا در کاراکاس ونزوئلا ادامه داد: ما بر اساس یک الگوی فرهنگی اسم این فروشگاه را «مگاسیس» گذاشتیم. مگاسیس اسم روستایی در خوزستان است که در زمان جنگ تحمیلی بارها بین نیروهای ایرانی و عراقی دست به دست شده‌ و نماد مقاومت است. در این فروشگاه کتاب‌هایی را به زبان اسپانیایی به مخاطبان ارائه کرده‌ایم که امیدواریم توسعه کمی و کیفی داشته باشیم.

احمدوند با تقدیر از فعالیت‌های کتاب‌محور اتکا گفت: مشخص است که دغدغه‌های خوبی از جنس کتاب دارید. از نگاه ارزشمند شما سپاسگزارم و امیدوارم این مسیر ادامه‌دار باشد.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در مجموعه اتکا ظرفیت بسیار خوبی وجود دارد تا کالاهای فرهنگی به سبد فرهنگی نیروهای مسلح اضافه شود. حتما خانواده‌های نیروهای مسلح هم از این موضوع استقبال می‌کنند و ما هم هر کمک و اقدامی لازم باشد انجام‌ می‌دهیم. همچنین اتصال ناشران به حکمت کارت هم می‌تواند در قالب تفاهم‌نامه دوجانبه عملیاتی شود.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.

نظر شما