شناسهٔ خبر: 66665618 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

هوندا سیویک و HR-V به ایران وارد می‌شوند + عکس و مشخصات

صاحب‌خبر -

به‌نظر می‌رسد که شرکت آذریوردسال در بخشی از برنامه واردات خودرو خود، قصد وارد کردن دو خودرو هوندا سیویک و HR-V به ایران را دارد.

در اواخر سال 1402 مشخص شد که شرکت آذریوردسال به‌عنوان یکی از واردکنندگان مجاز خودرو قصد واردات دو خودرو هوندا ZR-V و CR-V برای عرضه در سامانه خودروهای وارداتی جانبازان را دارد.

این شرکت همچنین به موازات این برنامه، واردات هوندا سیتی را نیز در دستور کار قرار داد؛ خودرویی که این روزها در حال عرضه در سامانه وارداتی‌هاست. اما بنا بر جدیدترین اخبار خودرو، گویا قرار نیست واردات محصولات هوندا توسط آذریوردسال محدود به این سه مدل بماند.

مشخصات هوندا سیویک و HR-V وارداتی

با بررسی سایت آذریوردسال مشخص شده که این شرکت مشخصات دو مدل دیگر از خودروهای هوندا یعنی سیویک و HR-V را نیز به بخش محصولات اضافه کرده و این یعنی احتمالا به‌زودی شاهد واردات این دو خودرو محبوب به ایران خواهیم بود.

البته در حال حاضر نمی‌دانیم که هوندا سیویک و HR-V در سامانه عادی وارداتی‌ها عرضه می‌شوند یا در سامانه جانبازان؛ اما بد نیست در ادامه و به‌طور اجمالی با مشخصات هر دو آشنا شویم.

مشخصات هوندا HR-V

هوندا HR-V یک کراس اوور ساب‌کامپکت محسوب می‌شود که تا به امروز در سه نسل توسط کمپانی ژاپنی به بازارهای بین‌المللی عرضه شده و تقریبا در همه مدل‌ها نیز به فروش خوبی دست یافته است.

هوندا HR-V هوندا HR-V

اگر توجه داشته باشید این خودرو همان وزل است که در برخی بازارها نیز با همین نام شناخته می‌شود؛ اما باید بدانید که وزل وارداتی معین خودرو، نسخه بنزینی و HR-V وارداتی آذریوردسال، نسخه هیبریدی کراس اوور ژاپنی محسوب می‌شوند.

آذریوردسال قصد واردات آخرین نسخه این خودرو با پیشرانه هیبریدی موسوم به e:HEV را دارد که از آخرین تکنولوژی‌های هوندا برخوردار است. پیشرانه ترکیبی خودرو شامل یک موتور 1.5 لیتری با قدرت 107 اسب بخار و گشتاور 131 نیوتن‌متر است که در کنار موتور الکتریکی، خروجی مجموع آن به 131 اسب بخار و 253 نیوتن‌متر می‌رسد.

در مدلی که آذریورسال برای واردات در نظر دارد امکاناتی نظیر گرم‌کن صندلی‌های جلو، نمایشگر 9 اینچی مالتی‌مدیا، پشتیبانی از اندروید اتو و اپل کارپلی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، دوربین دنده عقب، کلاستر دیجیتالی، سیستم رانندگی بین خطوط، ترمز اضطراری و مواردی دیگر وجود دارد.

مشخصات هوندا سیویک

در تمام سالیان اخیر، یکی از محبوب‌ترین و موفق‌ترین خودروهای هوندا، مدل سیویک بوده که همیشه فروش خوبی در بازارهای بین‌المللی ثبت کرده است.

سیویک از سال 1972 تا امروز، در 11 نسل متفاوت و در کلاس‌های مختلفی مانند سدان فست‌بک، سدان کامپکت، هاچ‌بک، استیشن و سدان سالون توسط کمپانی ژاپنی عرضه شده است و حال قرار است نسخه سدان نسل 11 آن به ایران بیاید.

مدلی که آذریوردسال برای واردات به ایران در نظر دارد، از یک پیشرانه چهار سیلندر 1.5 لیتری توربوشارژ برخوردار است. پیشرانه‌ای با قدرت 182 اسب بخار و گشتاور 240 نیوتن‌متر که نیروی تولید شده توسط آن، با یک گیربکس CVT به چرخ‌های جلو خودرو می‌رسد.

هوندا سیویک هوندا سیویک

با وجود این پیشرانه، شتاب صفر تا صد خودرو برابر با 8.1 ثانیه است و مصرف سوخت خودرو نیز در حالت ترکیبی 6.7 لیتر به‌ازای هر 100 کیلومتر پیمایش اعلام شده است.

از جمله امکانات هوندا سیویک وارداتی باید به مواردی مانند هشدار برخورد از جلو، هشدار خروج از خط، تابلوخوان، کروز کنترل تطبیقی، سیستم تشخیص خستگی راننده، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل حرکت در سربالایی و موارد دیگر اشاره کرد. البته که برای اطلاع دقیق از مشخصات فنی و امکانات مدل‌های وارداتی هوندا سیویک و HR-V، بایستی منتظر انتشار کاتالوگ رسمی دو خودرو توسط واردکننده باشیم.

در مجموع اما با توجه به عرضه هوندا سیتی توسط آذریوردسال، به‌نظر می‌رسد که عزم این شرکت برای واردات خودروهای هوندا کاملا جزم است.

مطالب بیشتر در گجت نیوز:
هیوندای کونا ۲۰۲۴ به سامانه یکپارچه فروش آمد + قیمت و جزئیات در اردیبهشت ۱۴۰۳ این ۲ خودرو هیوندای بالاترین آمار سرقت در آمریکا را دارند رنو رافال، شاسی بلند کوپه و جوان پسند فرانسوی معرفی شد + مشخصات فنی و عکس هوندا سیتی در سامانه یکپارچه عرضه شد + شرایط فروش و قیمت

نظر شما