شناسهٔ خبر: 66665432 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی: سال۱۴۰۲ بیش از ۸۰ میلیارد ریال در قالب استفاده از نهاد‌های جایگزین حبس برای کاهش آسیب‌های اجتماعی تخصیص داده شد

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: استفاده از اهرم جایگزین حبس هم در قالب بحث اجتماعی و پرداخت وجوه در قالب کاهش آسیب‌های اجتماعی به سمت رفع و رجوع کاهش آسیب‌های اجتماعی سوق داده شده است. 

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان -  جلسه شورای اجتماعی استان با حضور وحیدی وزیر کشور، استاندار آذربایجان غربی، رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی و دیگر مسئولین استانی عصر روز سه شنبه در استانداری آذربایجان غربی برگزار شد.

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی در این جلسه با تبریک دهه کرامت با اشاره به اقدامات شاخص استان در مقوله کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت:هماهنگی و هم افزایی خیلی خوبی با یک نگاه دقیق کارشناسی در بحث مقوله کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان آذربایجان غربی شکل گرفته است.

وی گفت: اقدامات خوبی در دستگاه قضایی کشور در راستای کاهش آسیب‌های در تمامی مسائل مبتلابه اجتماعی بصورت گرفته است.

عتباتی در ادامه به تلاش‌های همکاران قضایی استان در بحث استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس در مقوله کاهش آسیب‌های اجتماعی اشاره و بیان داشت:استفاده از اهرم جایگزین حبس هم در قالب بحث اجتماعی و پرداخت وجوه در قالب کاهش آسیب‌های اجتماعی به سمت رفع و رجوع کاهش آسیب‌های اجتماعی سوق داده شده است. 

 رئیس شورای قضایی استان افزود:در سال۱۴۰۲ بیش از ۸۰میلیارد ریال در قالب استفاده از نهاد‌های جایگرین حبس برای کاهش آسیب‌های اجتماعی تخصیص داده شده است.

رئیس کل دادگستری استان در ادامه به نقش اشتغال در کاهش آسیب‌های اجتماعی اشاره و تصریح کرد، داشتن شغل موجب برطرف شدن ریشه بسیاری از نابسامانی‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی هست که باید با نگاه کارشناسی به مقوله اشتغال و تولید این نقیصه را برطرف کرد.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی در پایان سخنان خود با تاکید بر مقوله زندان و زندانبانی در مباحث اجتماعی اظهار داشت: باید در این راستا توجه و نگاه ویژه به زندان کرد و از تمامی مجموعه‌ها و نهاد‌های متولی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی زندان و زندانبانی بهره جست.

 

انتهای پیام/

نظر شما