شناسهٔ خبر: 66665230 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

جزئیات دریافت زمین و مسکن در جزیره ابوموسی/ مشمولان چه کسانی هستند؟

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن اعلام کرده است، سازمان ملی زمین و مسکن ۱۱۰ واحد مسکونی در جزیره ابوموسی می‌سازد که در مرحله انتخاب پیمانکار قرار دارد. همچنین متقاضیان قادر به دریافت زمین رایگان در این جزیره هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین ،تابستان سال گذشته بود که برای اولین‌ بار مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از اهدای زمین در ابوموسی خبر داد. در این راستا قرار بود شرط فرم «ج» در طرح ملی مسکن برای متقاضیان در این جزیره حذف شود.

تجارت نیوز در خبری نوشت:نفرم «ج» به معنای آن است که در صورت استعلام دولت، فرد متقاضی تسهیلات مسکن دولتی و افراد تحت تکفل او پنج سال گذشته، زمین یا ملکی به نام نداشته باشند.

همچنین این افراد باید وام خرید یا ساخت مسکن نگرفته و از اواخر سال ۱۳۵۷ از هیچ یک از امکانات نهادهای عمومی غیر دولتی استفاده نکرده باشند. این اقدام در جهت تشویق برای مهاجرت به این جزیره بود.

حالا پس از گذشت حدود یک سال خبرهای جدیدی از واگذاری زمین در ابوموسی به گوش می‌رسد.

ارسلان مالکی، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، در این باره اعلام کرده است: برای بومیان و کسانی که مشمول قانون هستند، در جزیره ابوموسی زمین و مسکن آماده می‌کنیم. این واگذاری‌ها در سایر شهرهای کشور نیز وجود دارد و در ابوموسی نیز انجام می شود.

به گفته او، سازمان ملی زمین و مسکن ۱۱۰ واحد مسکونی در جزیره بوموسی می‌سازد که در مرحله انتخاب پیمانکار قرار دارد.

او همچنین اعلام کرد در این جزیره واگذاری زمین برای واجدان شرایط نهضت ملی مسکن انجام می‌گیرد. اما حالا سوال اینجاست که دریافت زمین در جزیره ابوموسی برای متقاضیان چه شروطی دارد؟

شرایط دریافت زمین رایگان در جزیره ابوموسی

همان‌طور که اشاره شد، شرط فرم «ج» در طرح ملی مسکن برای ثبت‌نام زمین در ابوموسی حذف شده است و از این رو تمام شهروندان ایرانی سرپرست خانوار می‌توانند برای ثبت‌نام زمین در ابوموسی اقدام کنند.

دیگر شروط، مطابق مواردی است که متقاضیان برای طرح نهضت ملی مسکن باید دارا باشند. برای مثال متقاضی باید متاهل یا سرپرست خانوار باشد.

تنها نخبگان علمی با معرفی بنیاد ملی نخبگان کشور و معلولان جسمی و حرکتی که دارای حداقل ۲۰ سال سن و معرفی‌نامه از سازمان بهزیستی کشور هستند از شرط تاهل مستثنی هستند. همچنین زنان خودسرپرست متقاضی، حداقل باید ۳۵ سال داشته باشند.

جزیره ابوموسی جنوبی‌ترین جزیره ایران و یکی از جزایر سه‌گانه خلیج‌فارس است که از توابع شهرستان ابوموسی در استان هرمزگان محسوب می‌شود. مساحت ابوموسی حدود ۱۲ کیلومتر مربع است و فاصله میان این جزیره و جزایر تنب به دلیل عمق مناسب آب، تنها مسیر قابل کشتیرانی برای نفتکش‌های بزرگ است.

این جزیره کوچک همچنین از فرودگاه و اسکله نیز بهره‌‎مند است و پروازهای مسافری منظمی از بندرعباس به فرودگاه ابوموسی انجام می‌گیرد.

۲۳۳۲۱۷

نظر شما