شناسهٔ خبر: 66664935 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد:

لزوم خلاقیت و ابتکار عمل در پاسخگویی به شبهات

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: باید در پاسخگویی به شبهات، خلاقیت و ابتکار عمل وجود داشته باشد و فعالانه در این عرصه ورود داشته باشیم.

صاحب‌خبر -

سیدهاشم حسینی بوشهری، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه

به گزارش خبرنگار ایکنا، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم امروز سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ماه در دیدار شورای سیاست‌گذاری کتاب سال بانوان با تبریک اعیاد دهه کرامت، اظهار کرد: جامعه الزهرا(س) در سال‌های اخیر گام‌های بلندی در جهت ارتقا و نقش‌آفرینی بانوان برداشته که نتیجه تلاش‌های بانوان طلبه و مسئولان در بخش‌های مختلف است.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه موضوع پژوهش هنوز مهمان ناخوانده آموزش است، افزود: برگزاری کتاب سال حوزه و کتاب سال بانوان در میان پژوهشگران حوزه و دانشگاه انگیزه ایجاد کرده و پژوهشگران و صاحبان قلم در سال‌های اخیر با همت بلند خود در این عرصه حضور داشته اند.

امام جمعه قم ادامه داد: گرچه محدودیت‌های مالی وجود دارد، اما، چون همت بلند است و آینده‌نگری و رویکرد مناسبی وجود دارد، خداوند متعال به این فعالیت‌ها برکت می‌دهد. با توجه به آماری که از همایش کتاب سال بانوان ارائه شد، آینده را روشن می‌بینیم و با روندی که صورت گرفته، امیدواریم در سال‌های آینده، بُعد بین المللی این همایش تحقق پیدا کند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: همت خود را بلند نگه دارید و موانعی را که وجود دارند، مانع حساب نکنید، بلکه به دنبال راهکار بوده و از موانع عبور کنید، همانطور که رزمندگان دفاع مقدس از موانع نترسیدند، بلکه این موانع، آنان را مصمم کرد که به جلو پیش بروند.

آیت‌الله حسینی بوشهری تصریح کرد: در وعده صادق نیز که دنیا دچار بهت و ناباوری شد، در شرایط سخت و با وجود موانع صورت گرفت؛ دشمن عظمت ایران اسلامی را بیش از افراد داخل می‌داند و درصدد است که قوت‌های ما را به ضعف تبدیل کند، ما هم باید تهدید‌ها را به فرصت تبدیل کنیم.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه برای فعالیت‌های جامعه الزهرا(س) آینده روشنی می‌بینم، عنوان کرد: جامعه الزهرا(س) توسط حضرت امام(ره) پایه‌گذاری شده و مورد توجه رهبر معظم انقلاب است و امروز مصداق آیه شریفه «کَشَجَرَةٍ طَیِّبَةٍ أَصْلُهَا ثَابِتٌ وَ فَرْعُهَا فِی السَّمَاءِ؛ مانند درخت پاک است، ریشه‌اش استوار و پابرجا و شاخه‌اش در آسمان است»، است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تأکید کرد: خروجی‌های جامعه الزهرا(س) از جمله تحصیل طلاب ایرانی و غیرایرانی از سراسر ایران و جهان بسیار ارزشمند است.

وی ادامه داد: گاهی ما به یک موضوع از نظر کمی نگاه می‌کنیم، اما آنچه در نهایت یک مجموعه را به جامعه معرفی می‌کند، کار‌های کیفی است؛ اگر یک کتاب با کیفیت مناسب، هدفمند و اثربخش که حل مسئله داشته باشد، تألیف و به بازار کتاب عرضه شود، حتما تأثیرگذاری خاص خود را خواهد داشت.

امام جمعه قم گفت: امروز مسئولان بر تمرکز کار بر حل مسئله توجه ویژه‌ای دارند و این امر می‌تواند همانند خون در بدنه نظام جریان پیدا کند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه حوزه زن و خانواده حوزه گسترده‌ای است و دشمن از همین طریق ورود کرده و کانون خانواده‌ها را مورد هجمه قرار داده است، گفت: دشمن در این هجمه به نقش تأثیرگذاری زنان در جامعه پی برده و از زنان شروع کرده است.

نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری افزود: امروز جامعه الزهرا(س) و حوزه‌های علمیه می‌دانند که نیاز بانوان و خانواده‌ها در جامعه چیست و چه مسائلی می‌تواند در کانون خانواده اختلال ایجاد کند، امروز فهم موضوع برای شما روشن‌تر است و متناسب با فهم موضوع می‌توانید فعالیت‌هایی داشته باشید.

وی با بیان اینکه در پاسخگویی به شبهات خلاقیت و ابتکار عمل باید وجود داشته باشد و فعالانه در این عرصه ورود داشته باشیم، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب که در همه جا آگاهانه، عالمانه و حکیمانه ورود کرده‌اند، به موضوعی اشاره کردند که باید در این محور سرمایه‌گذاری کنید. ایشان فرمودند به جای اینکه منتظر مطالبه بوده و به سختی مطالبات آن‌ها را پاسخ دهیم، ما باید به صورت فعالانه مطالبه‌گر باشیم.

آیت‌الله حسینی بوشهری افزود: اگر بانوان تحصیل‌کرده و اندیشمند در این عرصه ورود کنند و به موضوعاتی مانند وضعیت حقوق زن در جوامع غربی و ایراداتی که در این عرصه در غرب وجود دارد، بپردازند، دشمن اصلاً فرصت پیدا نمی‌کند که ما را به چالش بکشاند.

وی تصریح کرد: رفع شبهه‌ای که در جامعه ایجاد می‌کنند یک بخش از کار است و باید به این شبهات پرداخته شود، اما امروز زمان نشستن، شنیدن و پاسخ به شبهه گذشته است، امروز باید از دنیای اسلام، تشیع و قم، چنان مسائل و ایرادات دشمن مطرح شود که به جای اینکه آن‌ها طرح اشکال کنند، هیئت‌های اندیشه‌ورز و پژوهشگاه‌های آن‌ها به دنبال پاسخ به ایرادات شما باشند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: شهید مطهری شبهه‌ستیز بود و هنوز شبهه وارد مرز‌های ما نشده بود که ایشان ابتکار عمل را به دست گرفت و وارد عمل شد. ما هم منتظر اینکه از قلم و اندیشه دشمن چه بیرون می‌آید تا ما صف قوی تشکیل دهیم و پاسخ دهیم، نباشیم، بلکه باید ابتکار عمل، خلاقیت و برخورد فعالانه داشته باشیم.

انتهای پیام

نظر شما