شناسهٔ خبر: 66664927 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ساماندهی تپه تاریخی « قلعه‌خندان»

شهردار گرگان با اشاره به اجرای فاز یک ساماندهی تپه تاریخی قلعه‌خندان گفت: سال گذشته و امسال بالغ بر ۱۵۰ میلیارد برای ساماندهی، نورپردازی و زیباسازی این مکان تاریخی اختصاص یافته است.

صاحب‌خبر -

سیدمحمدرضا سیدالنگی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان اظهار کرد: تپه تاریخی قلعه‌خندان مربوط به دوره ساسانیان بوده و در سال 1364 در فهرست میراث ملی ایران به ثبت رسیده است اما متأسفانه این ظرفیت گردشگری و تاریخی در سال‌های گذشته مورد غفلت قرار گرفته است.

شهردار گرگان: از سال گذشته با تأکید مدیریت شهری بر توسعه و رونق گردشگری و کاهش آسیب‌های اجتماعی، تپه تاریخی قلعه‌خندان به عنوان یک المان شهری مورد توجه قرار گرفت و تلاش کردیم همزمان با ساماندهی این مکان تاریخی، محرومیت‌زدایی از محله‌های مجاور را هم در دستور کار قرار دهیم.

وی افزود: با موافقت و تصویب شورای اسلامی شهر گرگان در سال گذشته بالغ بر 100 میلیارد ریال برای اجرای فاز یک پروژه ساماندهی این تپه تاریخی اختصاص پیدا کرد و امسال نیز 50 میلیارد ریال دیگر نیز به منظور زیباسازی و نورپردازی تپه قلعه‌‌خندان پیش بینی شده است.

سیدالنگی خاطرنشان کرد: تلاش ما این است تا از اول پروژه ساماندهی قلعه‌خندان را تا هفته دولت امسال به پایان برسانیم و فازهای بعدی طرح را در دستور کار قرار دهیم.

وی بیان کرد: همچنین یک زمین دو هزار مترمربعی در مجاورت این تپه تاریخی وجود دارد که متعلق به شهرداری است و قرار شده تا طرح مطالعاتی آن انجام شود و به عنوان پارک و بازارچه صنایع دستی مورد استفاده قرار بگیرد.

شهردار گرگان ابراز امیدواری کرد با ساماندهی قلعه خندان این مکان تبدیل به پاتوق فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی و همچنین به‌عنوان یک اثر تاریخی و گردشگری مطرح شود.

انتهای پیام/582

برچسب‌ها:

نظر شما