شناسهٔ خبر: 66664831 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

برچسب‌ها نظر شما آخرین اخبار وبگردی

«ذوب» زیر ذره‌بین تحلیل

شرکت ذوب آهن اصفهان که در گروه فلزات اساسی جای دارد، دارای ظرفیت تولید سالانه جمعا بالغ بر ۲۸۷۰۰۰۰ تن محصولات فولادی و ۶۰۰۰۰۰ تن شمش چدن می باشد. موضوع اصلی فعالیت این شرکت انجام عملیات ذوب و ریخته گری و فلزات آهنی و فولادهای آلیاژی جهت تولید انواع مقاطع هندسی استاندارد و تولید ورق می باشد. سازمان تامین اجتماعی سهامدار اصلی شرکت با ۵۵.۷ درصد سهام است و قیمت تابلوی سهم ۴۳ تومان و ارزش مارکت شرکت برابر با ۲۹.۴ هزار میلیارد تومان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصاد آنلاین، فروردین ماه ذوب به عنوان اولین شرکتی که در مسیر افزایش سرمایه تجدیدی گام برداشته در حوالی ۵۲ تومان بازگشایی شد و تا ۴۲ تومان هم پایین آمد. افزایش سرمایه شرکت از مبلغ ۷۰,۷۷۶ میلیارد ریال به مبلغ ۶۶۷,۰۸۵ میلیارد ریال (به میزان ۵۹۶,۳۰۹,۰۲۷ میلیون ریال معادل ۸۴۳ درصد) از محل تجدید ارزیابی زمین به تصویب رسیده و قیمت سهم تعدیل شده ، این افزایش سرمایه صرفا از طبقه ی فقط زمین هایی بوده است که مالکیت آنها زیر نظر ثبت، کارشناس بورس و نهاد ناظر که معارضی ندارد.

نگاهی به گزارش فعالیت ماهانه ذوب آهن، کاهش شدید مقدار فروش شرکت را روایت می‌کند. به طوری که عملکرد شرکت در این بخش، طی ۱۳ ماه گذشته به کمترین میزان خود رسیده است.

در ادامه به بررسی عملکرد و روند پیش روی سهم خواهیم پرداخت.

مدیرعامل ذوب آهن در سال جاری در گفت و گو با سایت خبری بورس ۲۴ از شرکت گفت: از ماده ۱۴۱ خارج شدیم و دست «ذوب» برای گشایش اعتبارات و استفاده از منابع بانکی باز شده ؛ امسال چند پروژه در شرکت به بهرا برداری می رسد. آب دریای عمان بهار آینده به این شرکت می رسد...

ما موفق شدیم در سال گذشته افزایش سرمایه از محل طبقه زمین را با ۸۲۳ درصد افزایش انجام داده و ثبت کنیم ، شرکت با این افزایش سرمایه از ماده ۱۴۱ قانون تجارت خارج شده‌ و در سال جاری ان شا الله برنامه داریم که در راستای اصلاح ساختار مالی افزایش سرمایه از محل آورده و مطالبات را انجام بدهیم.

کار دیگری هم که در سال گذشته صورت گرفت و امسال از آن بهره‌مند می‌شویم در قالب اصلاح ساختار مالی تفکیک مصرف گاز کوره بلند با آهن اسفنجی القایی‌ است ، ان شا الله امسال این تفکیک قیمت گاز برای سال جاری صورت خواهد گرفت.

با این تفکیک حداقل کمتر از ۱ همت ساختار مالی ما را اصلاح خواهد کرد و مصرف ما به عنوان سوخت پتروپالایشی شناخته خواهد شد.

ما به سمتی می‌رویم که ضایعات فرآیندی و ضایعات غیر منطبق را تا حد امکان ابتدا در تولید و حداقل به عنوان قراضه استفاده کنیم ، اگر این اتفاق بیفتد که اصلا بحث فروش را نداریم.

در مورد واگذاری اقلام مازاد ، طبق مصوبه مجمع و هیئت مدیره، طبق آئین نامه‌های کمیسیون معاملات و تشریفات قانونی که باید انجام شود، حتما انجام خواهیم داد.

در خصوص فروش باطله،‌ سرباره ، فعلا به کارشناسان رسمی داده شده و فعلا" عیار و تناژ آن را مشخص کرده‌اند، قیمت پایه آن را گذاشته‌اند و یک مزایده‌ای سال گذشته انجام شده است که نتیجه آن مزایده هنوز از طریق کمیسیون معاملات به ما نرسیده است، هر زمان که برسد حتما اطلاع رسانی می‌کنیم.

ذوب آهن ۴ پروژه اصلی دارد که ان شا الله LF۱ را در تابستان افتتاح خواهیم کرد و حداکثر تا هفته دولت به بهره‌برداری خواهد رسید.

برای پروژه پلنت اکسیژن‌ ما که الان با ۹۹ درصد پروگرس آماده است، منتظر مقامات استانی و ملی هستیم که برای افتتاح زمان بدهند.

پروژه تصفیه‌خانه مرکزی را در ۶ ماهه دوم سال افتتاح خواهیم کرد و به دنبال این هستیم که پروژه LF۱را هم تا پایان سال به بهره‌برداری برسانیم.

خط انتقال آب از دریای عمان هم که توسط پیمانکار بیرون از شرکت برای استان انجام می‌شود ، ۲۱ درصد در آن سرمایه‌گذاری داشته‌ایم و پیمانکار به ما اطمینان داده است که برای ۶ ماهه اول سال آینده یعنی ۱۴۰۴ این‌ آب به اصفهان برسد.

برای پروژه ریل مشهد ، سال گذشته ۲۵۰ تن ریل سخت را در ذوب آهن اصفهان برای‌شان تولید کرده‌ایم و دریافت کرده‌اند و الان در مرحله اجرایی و عملیات پروژه هستند. به هر میزانی هم که نیاز داشته باشند ان شا الله در اختیارشان قرار خواهیم داد.

ذوب مقدار تولید خود را نسبت به اسفند سال گذشته افزایش داده ولی با وجود این، کاهش شدید فروش این شرکت منجر به افت درآمد آن در فروردین شده است.

ذوب فرودین از فروش محصولات ۳۲۴۴ میلیارد تومان درآمد کسب کرده است . کاهش ۲۹.۸ درصدی درآمد ذوب آهن را نسبت به اسفندماه داشتیم. همچنین ۲۹ درصد نسبت به فرودین سال گذشته افت داشته است.

درآمد داخلی ۲۸۴۴ میلیارد تومان بوده است.

تناژ تولید ذوب آهن از ۱۶۴ هزار تن در اسفند ۱۴۰۲ با رشد ۱۲.۹ درصدی به ۱۸۵ هزار تن در فروردین ۱۴۰۳ رسید. البته این رقم در مقایسه با فروردین سال گذشته حدود ۲۸ درصد کاهش یافته است.

هرچند نرخ فروش محصولات صادراتی به دلیل رشد دلار نسبت به دوره مشابه سال پیشین افزایش داشته داشت ولی شاهد کاهش شدید مقدار فروش شرکت بودیم به طوری که عملکرد شرکت در این بخش، طی ۱۳ ماه گذشته به کمترین میزان خود رسیده است.

وضعیت نموداری سهم و سناریوی پیش رو:

«ذوب» زیر ذره‌بین تحلیل

پس از تکمیل یک دیامتریک چند ساله نزولی ، موج A شارپ شکل گرفته و حال یک سالی است در B هستیم. اگر سه موجی باشد هنوز یک موج C باقی است که میتواند ایمپالس نباشد. در این صورت حمایت ۴۰ می تواند معتبر بوده و از این محدوده نوسان داشته باشیم.

هدف های مهم نزدیک: ابتدا ۵۵ تومان است.

۶۳-۷۳ را در موج صعودی بعدی خواهیم داشت.

برچسب‌ها:

نظر شما