شناسهٔ خبر: 66664712 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

علت تأخیر در اعمال قانون متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان چیست؟

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در تشریح نشست امروز این کمیسیون با حضور مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، گفت: چرایی اعمال نشدن ۴۰ درصد متناسب‌سازی حقوق بازنشتگان بیشترین پرسش نمایندگان در این نشست بود که مسئولان اینکه حقوق همسان‌سازی بازنشستگان هنوز قطعیت قانونی پیدا نکرده را از جمله عوامل تاخیر آن خواندند و گفتند به محض ابلاغ اجرا خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین، سیدسلمان ذاکر، نماینده مردم ارومیه و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست این کمیسیون عنوان کرد: نشست امروز (سه‌شنبه، ۲۵ اردیبهشت‌ماه) کمیسیون اجتماعی با حضور مهدی مسکنی، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری و معاونان ایشان و کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس برگزار شد.

خانه ملت در خبری نوشت:وی ادامه داد: در این نشست مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گزارشی درخصوص وضعیت حال حاضر قانون متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و همچنین هزینه‌های درمان و بیمه تکمیلی ایشان ارائه کرد. موارد متعددی بحث و بررسی شد.

به گفته این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، چرایی اعمال نشدن ۴۰ درصد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان -مصوبه برنامه هفتم توسعه- و اینکه از طرفی هزینه‌های درمانی با تأخیر به بازنشستگان داده می‌شود، بیشترین پرسش نمایندگان کمیسیون اجتماعی در این نشست بود که مسئولان صندوق بازنشستگی کشوری پاسخ و توضیحات لازم را ارائه کردند از جمله اینکه حقوق همسان‌سازی بازنشستگان هنوز قطعیت قانونی پیدا نکرده و در مقام موضع اعلام آن هستیم. منابع لازم برای آن پیش‌بینی شده و می‌شود و به محض ابلاغ و اعلام اجرا می‌شود.

ذاکر ادامه داد: درخصوص پرداخت هزینه‌های درمانی بازنشستگان هم اعلام شد با توجه به تغییراتی که رخ داده تا آخر این ماه همه مشکلات رفع خواهد شد و بعد از آن با تأخیر خاصی مواجه نخواهیم شد.

217

نظر شما