شناسهٔ خبر: 66664577 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

شورای هماهنگی روابط عمومی‌های آذربایجان شرقی:

روابط عمومی هنر و علم اجتماعی است

هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های آذربایجان شرقی با صدور بیانیه ای تاکید کرد: روابط عمومی هنر و علم اجتماعی است که درون و برون دستگاه را به هم پیوند می‌دهد.

صاحب‌خبر -

در این بیانیه آمده است:

۲۷ اردیبهشت ماه روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی، بهترین فرصت برای بازبینی نقش و سهم روابط عمومی در توسعه پایدار و دستیابی به اهداف عالیه است.

روابط عمومی‌ها به دلیل جایگاه راهبردی و زیربنایی خود می‌توانند سازمان‌های مختلف را در همگامی با پیشرفت و تحولات یاری دهند، زیرا روابط عمومی یک واحد پویا و ارگانیک سازمانی است که هیچ گاه در آن سکون و تعطیلی وجود ندارد.

روابط عمومی در کشور ما نیاز به توسعه همه جانبه و ترقی و تعالی روزافزون دارد، زیرا امروزه کمتر سازمانی را در سطح جهان می‌توان یافت که فاقد واحد روابط عمومی باشد. 

این امر نشانگر جایگاه و نقش راهبردی روابط عمومی در زندگی فردی و اجتماعی افراد سازمان‌هاست.

به طور کلی روابط عمومی چشم، گوش و قلب سازمان است که بدون آن حیات سازمانی دوام ندارد.

روابط عمومی برای عملی کردن نقش فرهنگ‌سازی لازم است، ارزش آفرینی را از طریق تضعیف ویژگی‌های نامطلوب و تقویت ارزش‌های فرهنگی مطلوب تقویت می‌کند، انسجام فرهنگی میان کارکنان را به شکلی که همه دارای یک فرهنگ مشترک و قوی باشند مورد تاکید قرار می‌دهد، هویت فرهنگی در سازمان را به شکلی که همه کارکنان به عضویت در سازمان افتخار کنند ایجاد می‌کند و فرهنگ سازمانی را از طریق اجرای درست سیاست‌ها و برنامه‌های سازمان نهادینه می‌کند.

امسال هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی استان آذربایجان شرقی در راستای اعتلای جایگاه روابط عمومی‌ها در استان برنامه‌های متعددی را برنامه‌ریزی کرده است تا در طول سال اجرایی کند اما آنچه که در این برهه زمانی مهم است، توجه به داشته‌ها و انعکاس واقعیت‌های موجود با رویکرد رفع مشکلات مردم است.

روابط عمومی‌ها سهم بسزایی در احصای چالش‌ها و ایجاد گفتمان مشترک برای رفع این مشکلات دارند و در عین حال ایجاد فضای امیدآفرین و انعکاس توانمندی‌های موجود در کشور نیز بی‌شک در تحقق جامعه‌ای عاری از چالش و امیدوار برای آینده‌ای روشن را محقق می‌سازد.

شعار امسال هفته روابط عمومی در کشور « بیا تا قدر یکدیگر بدانیم‌ / که تا ناگه ز یکدیگر نمانیم» است.

هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی استان ضمن تبریک فرا رسیدن هفته روابط عمومی، آمادگی دارد تا در راستای پیشبرد اهداف شورا و به منظور دستیابی به جایگاهی متناسب با اثرگذاری روابط عمومی‌ها، اقدامات مناسبی برنامه‌ریزی و عملیاتی کند.

 دبیرخانه این شورا با این نگاه آماده دریافت پیشنهادات عملیاتی و انتقادات کارساز همه فعالان روابط عمومی در استان است.

انتهای پیام

نظر شما