شناسهٔ خبر: 66664544 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی خبر داد؛

شناسایی بیش از ۵۲ هزار معتاد در آذربایجان غربی

ارومیه- مدیر کل بهزیستی آذربایجان غربی از شناسایی ۵۲ هزار و ۴۲۰ معتاد در استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، پروین محمدی پوری عصر سه شنبه در جلسه شورای اجتماعی استانداری آذربایجان غربی که با حضور احمد وحیدی وزیر کشور در سالن شهید سلیمانی استانداری برگزار شد با بیان اینکه، بهزیستی یکی از متولیان صدور مجوز ماده ۱۶ است گفت: ۵۲ هزار و ۴۲۰ نفر معتاد در استان شناسایی شده که از این تعداد ۷ هزار و ۲۳۴ نفر معتاد متجاهر هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در استان سه مرکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ در حال فعالیت است گفت: کمپ ترک اعتیاد ارومیه با ظرفیت یک هزار و ۲۰۰ نفر، خوی با ظرفیت ۳۰۰ نفر و میاندوآب با ظرفیت ۲۵۰ نفر در استان در حال خدمت رسانی برای ترک اعتیاد معتادان هستند.

محمدی پوری افزود: از تعداد ۷ هزار و ۲۳۴ معتاد متجاهر در استان ۴۰۶ نفر زن و بیش از ۶ هزار نفر مرد هستند و در حال حاضر ۸۰۰ معتاد متجاهر در مراکز ماده ۱۶ استان اقامت دارند.

مدیر کل آموزش پرورش آذربایجان غربی نیز در این نشست از وجود ۵ هزار و ۷۰۰ دانش آموز مقطع ابتدایی در استان خبر داد و گفت: از این تعداد ۵ هزار و ۶۰۰ دانش آموز شناسایی شده است.

علی مطهری گفت: گستردگی مرزی استان یکی از دلایل اصلی بازماندگی تحصیلی دانش آموزان در استان است.

وی افزود: همکاری، همیاری و مساعدت تمامی دستگاه‌های اجرایی در شناسایی و جذب این دانش آموزان مؤثر است.

وی ادامه داد: در حوزه آموزش ابتدایی ۵ هزار و ۷۰۰ نفر تارک تحصیل در استان وجود دارد که با همکاری دستگاه‌های اجرایی ۵ هزار و ۶۰۰ نفر از این تارکان تحصیل شناسایی و از این تعداد تاکنون ۵۰ درصد این دانش آموزان در دوره ابتدایی جذب شدند.

مدیر کل آموزش پرورش آذربایجان غربی عوامل گوناگون را در ترک تحصیل دانش آموزان دخیل دانست و گفت: با تحقیقات بعمل آمده عدم دسترسی دانش اموزان به کلاس درس و پایین بودن سرانه آموزشی استان از عمده علل ترک تحصیل این دانش آموزان است.

نظر شما