شناسهٔ خبر: 66664510 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

تجمع اعتراضی مخالفان عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی در مراکش

فعالان ضد عادی‌سازی روابط با در مراکش در سالگرد روز نکبت فلسطین تظاهرات کردند و برای برگزاری یک راهپیمایی ملی بسیج شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از عربی 21، جبهه مراکش برای حمایت از فلسطین و مقابله با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، خواستار برگزاری تظاهراتی در روز چهارشنبه، به مناسبت سالگرد روز نکبت فلسطین در شهرهای مختلف مراکش شد.

این جبهه همچنین به دنبال این است تا یک راهپیمایی بزرگ ملی را هم یکشنبه هفته آینده در کازابلانکا برگزار کند که در آن نسل‌کشی انجام شده علیه مردم فلسطین در غزه و تهاجم رژیم صهیونیستی به رفح محکوم می‌شود.

این جبهه در بیانیه‌ای که در صفحه رسمی خود در فیس‌بوک منتشر شد، مجدداً از دولت مراکش خواست تا فوراً همه نوع روابط با رژیم صهیونیستی را قطع کند و همه نیروهای حامی ملت فلسطین را به هوشیاری و تلاش مضاعف در این مرحله تعیین کننده از نبرد فراخواند.

جبهه مبارزه با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در مراکش، با شدیدترین عبارات اصرار رژیم جنایتکار صهیونیست بر نابودی ملت فلسطین و اعمال حداکثری شکنجه و جنایت علیه اسرای فلسطینی و به ویژه حمایتهای همه جانبه و گسترده آمریکا از صهیونیست‌ها را محکوم کرد.

در 14 می 1948، رژیم صهیونیستی موجودیت خود را در سرزمین فلسطین اعلام کرد و ایالات متحده اولین کشوری بود که آن را به رسمیت شناخت.

از نگاه فلسطینیان روز نکبت جدای از اعلامیه بالفور در دوم نوامبر 1917 نیست؛ چرا که با این اعلامیه انگلستان به صورت جدی از پروژه صهیونیستی حمایت کرده و بر تشکیل یک میهن ملی برای یهودیان در سرزمین فلسطین تأکید کرد.

فلسطینی‌ها امسال درحالی برنامه‌های خود را برای هفتاد و ششمین سالگرد روز نکبت دنبال می‌کنند که رژیم صهیونیستی یک نسل‌کشی را علیه ملت فلسطین در غزه به راه انداخته است.

انتهای پیام

نظر شما