شناسهٔ خبر: 66664462 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رویکرد مثبت شهرداری ارومیه موجب کاهش ترافیک خواهد شد

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان ارومیه گفت: وقتی زیرگذر شورا-شهید بهشتی افتتاح شود و زیرگذرهای امام علی (ع) و شورا-آهندوست نیز به بهره‌برداری برسد، نتیجه رویکرد مثبت شهرداری ارومیه در کاهش ترافیک را خواهیم دید.

صاحب‌خبر -

رویکرد مثبت شهرداری ارومیه موجب کاهش ترافیک خواهد شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  اباصلت الماسیان   با اشاره  به راهکارهای کاهش ترافیک اظهار کرد: وظیفه پلیس راهور مشخص است و توسعه و تهیه زیرساخت‌ها و راه‌اندازی رینگ‌های درونی و بیرونی از وظایف پلیس نیست.

وی افزود: پلیس راهور امروز با تمام قدرت و با توجه به شرح وظایف خود در تقاطع‌ها، میادین و هسته مرکزی شهر برای روان‌سازی ترافیک حضور دارد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان ارومیه گفت: بررسی، گزارش و پیگیری عوامل اختلال‌زا در حوزه رانندگی با پلیس راهور است.

الماسیان تصریح کرد: ساماندهی ترافیک مستلزم داشتن برنامه‌ریزی دقیق و مناسب است.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های ضروری برای کاهش ترافیک و توسعه حمل‌ونقل عمومی باید پاسخگو باشند، ادامه داد: مسئولان و متولیان حوزه ترافیک باید با مطالعات برنامه‌ریزی شده اقدام به مطالعه و بررسی زیرساخت‌ها کنند.

الماسیان اضافه کرد: فرهنگ استفاده صحیح از وسیله نقلیه عمومی و مدیریت در برنامه‌ریزی برای رسیدن به مقصد از جمله راهکارهای کاهش ترافیک است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان ارومیه خاطرنشان کرد: امروز ارومیه مترو، ترن و بی‌آرتی ندارد و با توجه به حداقل امکاناتی نیز که داریم، برنامه‌ریزی مناسبی نداشته‌ایم و مردم نیز معمولاً از خودروهای شخصی استفاده می‌کنند و رابطه ظرف و مظروف در حوزه ترافیک شهر ارومیه اشباع شده است و وسایل نقلیه نیز هر روز تولید و بر اساس تقاضای موجود وارد شهر می‌شود، در حالی که دریغ از اینکه یک متر به سطح معابر افزوده شود.

الماسیان با اشاره به ترافیک خیابان شیخ غلامرضا حسنی ادامه داد: در خیابان مجاهد نستوه حسنی زمانی حتی سه مجتمع پزشکان نیز وجود نداشت اما اکنون اشباع شده است و تمام خودروها و شهروندان برای رسیدن به این مجتمع‌های پزشکان باید مسیر دسترسی به این خیابان را طی کنند و موجب ترافیک می‌شوند.

 

وی با اشاره به اقدامات مثبت شهرداری ارومیه در راستای کاهش ترافیک شهری یادآور شد: نتیجه رویکرد مثبت شهرداری را در کاهش ترافیک خواهیم دید و وقتی زیرگذر شورا-شهید بهشتی افتتاح و زیرگذرهای امام علی (ع) و شورا-آهندوست نیز به بهره‌برداری رسید، در این کریدور خودروها بدون تداخل در تقاطع‌ها از امام علی (ع) تا تقاطع مادر حرکت خواهند کرد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان ارومیه با بیان اینکه با رویکرد شهرداری ارومیه بخشی از مشکلات در خصوص تداخلات ترافیکی حل خواهد شد، خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی رینگ بیرونی نیز بخشی از مشکلات شهر ارومیه در حوزه ترافیک حل خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

نظر شما