شناسهٔ خبر: 66664326 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پژوهشگران مشهدی اسپری ضد تعریق گیاهی تولید کردند

پژوهشگران یک شرکت دانش‌بنیان زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد موفق به تولید اسپری ضد تعریق بر پایه فرآورده‌های گیاهی «آلوئه‌ورا و منتول» شدند.

صاحب‌خبر -

رییس هیأت مدیره شرکت «زمین سبز فارمد» روز سه‌شنبه در این خصوص گفت: این شرکت در سال ۱۴۰۰ در تربت‌حیدریه فعال و از سال ۱۴۰۱ به پارک علم و فناوری سلامت مشهد منتقل شد و پس از آن مورد حمایت‌های مادی و معنوی این دانشگاه قرار گرفت.

دکتر امیر عماد خیریه با بیان اینکه در این شرکت، اسپری ضد تعریق بر پایه آب تولید می‌شود، بیان کرد: این محصول با فرآورده‌های گیاهی آلوئه‌ورا و منتول (ماده موثر آویشن) فرموله شده است و برای تمامی سنین قابل استفاده است، محصولی که در چهار رایحه با نام تجاری «یونی‌سنس» تولید شده است.

وی ادامه داد: میزان تولید این محصول ماهانه در این شرکت ۲ هزار و ۵۰۰ عدد بوده و در صورت افزایش تقاضا امکان رشد تولید محصول تا ۱۰ هزار عدد در ماه میسر است.

رییس هیأت مدیره شرکت مزبور با اشاره به اینکه محصول تولیدی در این شرکت با تخفیف ۲۵ درصدی به استادان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد ارائه می‌شود، بیان کرد: قیمت هر کدام از این محصولات ۱۳۸ هزار تومان بوده است.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با دارا بودن بیش از ۹ هزار دانشجو و افزون بر ۲۵ هزار نیروی بهداشتی و درمانی، اکنون به عنوان قطب پزشکی شمال شرق کشور مطرح است.

نظر شما