شناسهٔ خبر: 66664317 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

توصیه عجیب یوفا به تیم‌های یورو ۲۰۲۴

اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) از تیم‌های شرکت کننده در یورو ۲۰۲۴ خواسته تا دروازه‌بان‌های خود را به عنوان کاپیتان انتخاب نکنند.

صاحب‌خبر -

روبرتو روزتی، رئیس کمیته داوران یوفا به تیم‌های ملی یورو 2024 توصیه کرد که از انتخاب دروازه‌بان‌ها به عنوان کاپیتان خودداری کنند.

روزتی گفت: برخی تصمیم‌ها همیشه بحث‌برانگیز خواهند بود. با این حال، در تلاش برای بهبود اوضاع، ما در یوفا از داوران می‌خواهیم که تصمیم‌های خود را بیشتر به همه تیم‌های شرکت کننده در مسابقات یورو 2024 توضیح دهند.

روزتی در نامه سرگشاده‌ای که در وب سایت یوفا منتشر شد، گفت: ما از همه تیم‌ها می‌خواهیم که این کار را انجام دهند تا کاپیتان آنها تنها بازیکنی باشد که با داور صحبت می‌کند. مهم است که فقط کاپیتان تیمی که می‌خواهد در مورد تصمیم داور صحبت کند، می‌تواند به داور نزدیک شود. کاپیتان مسئول این است که اطمینان حاصل کند که هم تیمی‌هایش به داور احترام می‌گذارند، فاصله خود را حفظ و او را محاصره نمی‌کنند. هر عضو تیمی که نقش کاپیتان را نادیده می‌گیرد و یا با نزدیک شدن به داوری که نشانه‌های بی‌احترامی یا مخالفت را نشان می‌دهد، کارت زرد دریافت می‌کند.

این مقام یوفا بر این باور است که وقتی داوران در محاصره 22 نفر هستند، توضیح تصمیم‌های‌شان برای آنها دشوار است. روزتی افزود که چنین حوادثی می‌تواند منجر به اختلال در ارتباطات شود. روزتی گفت که داوران تشویق خواهند شد تا در مکالمه‌های خود با کاپیتان‌ها باز باشند تا فضای اعتماد بین طرفین ایجاد شود. بدیهی است که به جای دروازه‌بان باید بازیکنی را به عنوان بازیکن انتخاب کرد که در صورت بروز حادثه در سمت مقابل زمین، این نقش را به عهده بگیرد.

توصیه عجیب یوفا به تیم‌های یورو ۲۰۲۴

رزوتی اظهار داشت: تیم داوری یوفا و در صورت امکان، داوران مسابقات با هر یک از 24 تیم دیدار خواهند کرد تا درباره جزئیات صحبت کنند و این اطلاعات را با بازیکنان به اشتراک بگذارند. اتخاذ این رویکرد و توانمندسازی داوران کیفیت بسیار بالای داوری را در ما بهبود خواهد بخشید. مسابقات و ارتقای کیفیت مسابقاتی که بازیکنان و هواداران می‌توانند در طول مسابقات از آن لذت ببرند، اگر بتوانیم گفت‌وگوی سازنده‌ای بین داوران و کاپیتان‌های تیم برقرار کنیم، همه سود خواهند برد و میراث مثبتی برای آینده بازی زیبایی که همه دوست داریم، به جا خواهیم گذاشت.

نظر شما