شناسهٔ خبر: 66664100 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

ایران چرا فقط به مقرهای نظامی اسراییل موشک زد و میان مردم نزد؟ /اسماعیل کوثری پاسخ می‌دهد

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در پاسخ به این سوال که برخی از کارشناسان اعلام کرده‌اند ایران به بمب هسته‌ای دست پیدا کرده است، گفت: تا جایی که من مطلع هستم به هیچ عنوان چنین چیزی وجود ندارد که ایران به بمب هسته ای دست پیدا کرده باشد. مسلما وقتی اورانیوم ۶۰ درصد غنی کردیم، توان ساخت سلاح هسته ای را داریم اما اصلا آن را انجام نداده‌ایم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سردار اسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به سخنان اخیر کمال خرازی مبنی براینکه اگر ایران تحت فشار قرار بگیرد دکترین هسته‌ای خود را تغییر می‌دهد، گفت: اصل و اساس جمهوری اسلامی که رهبری به عنوان فرماندهی کل قوا مشخص می‌کنند، تاکید کردند که ما در حال حاضر به هیچ عنوان به دنبال سلاح کشتار جمعی نیستیم و این هم یک حکم است.

آنگونه که اصلاحات‌نیوز روایت می‌کند، او در ادامه گفت: برخی مواقع بعضی از برادران نظراتی را عنوان می‌کنند که باید از خودشان جزئیات را پرسید، اما اصل و اساس بر این است که جمهوری اسلامی توان ساخت بمب هسته‌ای را دارد اما اینکه بخواهد به سوی ساخت سلاح اتمی برود، فعلا چنین چیزی اصلا وجود ندارد.

سردار کوثری در ادامه گفت: اسرائیل اصلا عددی نیست که بخواهیم به خاطر آنها دست به چنین کاری بزنیم. حتی آنها که کنسولگری ما را زدند ما مقر نظامی آنها را زدیم در صورتی که می‌توانستیم موشک‌هایمان را در میان مردمشان بزنیم اما این کار را انجام ندادیم، به این خاطر که می‌دانیم این مردم اسرائیل نیستند که چنین جنایت‌هایی را انجام می‌دهند، بلکه مسئولینشان هستند که قتل عام‌های گسترده‌ای را بر علیه مردم بی پناه غزه خصوصا کودکان انجام می‌دهند.

این نماینده مجلس با بیان این موضوع که ما به هیچ عنوان با مردم مشکلی نداریم که بخواهیم موشک را در میان مردم بزنیم، تصریح کرد: ما منطق داریم و ایران و اسلام برایمان این منطق را مشخص کرده است. حتی زمانی که در خاک عراق عملیات انجام می‌دادیم، امام خمینی تاکید داشتند که رعایت حال مردم عراق را بکنید، از همین رو در مناطقی عملیات انجام می‌دادیم که که از قبل به آنها اطلاع داده بودیم.
سردار کوثری در پاسخ به این سوال که برخی از کارشناسان اعلام کرده اند ایران به بمب هسته‌ای دست پیدا کرده است، گفت: تا جایی که من مطلع هستم به هیچ عنوان چنین چیزی وجود ندارد که ایران به بمب هسته ای دست پیدا کرده باشد. مسلما وقتی اورانیوم ۶۰ درصد غنی کردیم، توان ساخت سلاح هسته‌ای را داریم اما اصلا آن را انجام نداده‌ایم.

۲۹۲۱۹

نظر شما