شناسهٔ خبر: 66664058 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون درمان وزارت بهداشت:

تکریم سالمندان و جوانی جمعیت از سیاست‌های کلی وزارت بهداشت است

تبریز-معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور گغت: تکریم سالمندان و ارتقاء جوانی جمعیت از سیاست‌های کلی وزارت بهداشت است و به جد مسائل این حوزه را پیگیری می‌کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سعید کریمی روز سه‌شنبه در آئین افتتاحیه دومین کنگره و وبینار بین‌المللی سالمندی سالم که در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار شد، اظهار کرد: از این برنامه وزین استقبال می‌کنم و خدمت همه عزیزانی که برای سالمندی سالم تلاش می‌کنند، عرض ارادت دارم.

وی ادامه داد: یکشنبه گذشته در جلسه‌ای که در وزارت بهداشت تحت عنوان همایش «پویش ملی کودک سالم، ایران سلامت» برگزار شد، از رایگان شدن درمان سرپایی و بستری کودکان زیر هفت سال در مراکز خدماتی بهداشتی و دولتی، آغاز واکسیناسیون پنوموکوک و روتاویروس در هفت استان و دیگر برنامه‌ها رونمایی شد تا در آینده کودکان سالمی داشته باشیم.

وی افزود: وزارت بهداشت سال گذشته رتبه اول را میان دستگاه‌های مختلف در جوانی جمعیت به خود اختصاص داد و سالمندان را به عنوان گروهی که باید خدمت کنیم، نمی‌دانیم بلکه گروه فعالی می‌دانیم که برای ما گنجینه‌اند چراکه فرهنگ ما با دیگر کشورها فرق دارد و در قرآن کریم سفارشات بسیاری در زمینه تکریم سالمندی و پدر و مادر شده است؛ این کنگره‌ها بین‌المللی هستند و عین حال که متدهای علمی را دنبال می‌کنیم باید به فرهنگ ایرانی اسلامی هم اهمیت داد.

کریمی خاطرنشان کرد: پیش از روی کار آمدن دولت فعلی ۸۵ تخت توانبخشی داشتیم، اما اکنون ۳۰۰ مورد نیز اضافه شده و مرتباً تجهیزات را به دانشگاه‌های علوم پزشکی تحویل می‌دهیم تا بحث توانبخشی توسعه یابد، سند حمایت از سالمندان ابلاغ شده و ساز و کار آن تدوین و اجرایی می‌شود و لایحه حمایت از سالمندان نیز به مجلس می‌رود تا ابلاغ شود.

وی یادآور شد: ایران کشور سالمندی نیست، کشور جوانی است و در پنجره جمعیتی قرار داریم، جوانان باید در سنین مناسب ازدواج کرده و فرزند آوری انجام شود و جوانی جمعیت در اولویت باشد و سالمندان را هم تکریم کنیم.

وی در ادامه گفت: در فرهنگ ایرانی اسلامی خانواده فقط صرفاً کودکان نیستند، پدربزرگ و مادربزرگ هم جزو خانواده است و باید از دانایی و و توانایی آنها استفاده کرد و در کنار خودمان داشته باشیم.

معاون درمان وزارت بهداشت در پایان تاکید کرد: امیدواریم خداوند توفیق دهد تا وظایف خود را به خوبی انجام دهیم و تکریم سالمندان را در عین توجه به جوانی جمعیت پیگیری کنیم تا کودکان، جوانان و سالمندان سالمی داشته باشیم.

نظر شما